Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nogen gode råd?

Hej alle sammen.

Jeg er en ung herre på næsten 23 år.
For et månedes tid siden da jeg besøgte min familie, var jeg ude og bade ved stranden. Da det var lang tid siden, synes jeg det var sjovt at "flyde" rundt afslappet på vandet. Lige indtil at jeg kom hjem. Kunne mærke at jeg stadig havde noget vand i mit højre øre, hvilket jeg prøvede at fikse med at ligge med øret nedad på en varm pude.

Næste morgen var det der stadig væk. Endelig om aftenen blev mit øre lidt lettet igen, men det varede ikke længe før jeg følte at mit øre var stoppet igen.

For en sikkerheds skyld gik jeg til min læge, som hurtigt tog konklusionen at det skyldte ørevoks og at jeg bare skulle have skyllet øret.

Under skylleningen gjorde det afsindet ondt, hvilket det ikke burde. Da han kigger ind i øret bagefter, kunne han godt se at der var betændelse på min trommehinde. Han gav mig en recept på noget pencillin som jeg så skulle tage.

Jeg kunne bestemt mærke at det hjalp og de følgende dage havde jeg masser af betændelse som løb ud, både af øre og næse, men da jeg pludselig kun havde et par dage før jeg skulle en tur til sverige, valgte jeg at gå tilbage til min læge for at høre om det var sikkert at tage afsted.

Han sagde at der var gået hul på det af sig selv, hvilket jeg ikke engang har mærket (Det siges jo at gøre meget ondt), men han ville gerne have at jeg tog til en ørelæge for at være helt sikker.

Hos ørelægen konstaterede hun også at der var hul, men at det så find ud og bare skulle heale. Jeg tog derfor til sverige og have en lille uge helt uden nogen problemer! Men et par dage før jeg skulle hjem, fik jeg en mærkelig klikken i mit øre. Mindede mig lidt som dråber der prøvede at komme ud, men.. Der var intet der kom ud af mit øre.

Jeg kontaktede straks min læge da jeg kom hjem og fik nu i stedet nogen øre-dråber som jeg skulle tage i en uges tid. Igen begyndte det at hjælpe og da jeg havde taget dem i en uge, stoppede jeg. Om aftenen, dagen efter, fik jeg pludselig et "anfald" da jeg lå i min seng. Det lød som hvis man klikker to negle i mod hinanden. Det begyndte at gå hurtigere og hurtigere, men stoppede så pludseligt. Derefter kom der i et sekund en hylen der minder mig mest om lyden fra en balloon.

Da min ørelæge havde en uges ferie, måtte jeg jo gå og vente. Siden den aften havde der ikke været nogen problemer igen. Det hele gik meget bedre, men igen ville jeg til lægen og have tjekket at det var ved at være "okay" igen.

Hun kiggede på det. Intet hul, det var healet. Hun prøvede endda med en måler som også gav samme resultat. Da jeg fortalte om hvad jeg havde oplevet, sagde hun at der var lidt indtørret øre-dråbe rest hvilket kunne være grunden til symptomerne jeg havde fortalt om.

Vi afsluttede derefter, jeg gik hjemad. Glad for at mit månedes lange irriterende øre langt om længe skulle være okay igen, men.. Ja. Nu ligger jeg igen med en smule "klikken" for øret.

Kommer sommetider når jeg ligger med øret nedad eller hvis jeg f.eks. bukker mig for at binde mine sko.
Jeg er en smule nervøs over at jeg ikke er helt færdig med de her problemer endnu.. Derfor ville jeg høre om nogen af jer har hørt om noget lignende? Jeg har samtidig hoste og lidt stoppede næse.

Havde overvejet om det var efter-effekt-tinnitus fra mellemørebetændelsen, men da flere af mine venner kunne høre "klik" lyden, tror jeg det er lidt udelukket.

Ekstra info: Jeg har som barn døjet meget med ørene og har også haft dræn i begge øre. Ved ikke om det kan have noget at sige.

Uanset hvad, håber jeg at nogen vil kunne hjælpe. Undskyld hvis der er for meget tekst, men vil hellere indelukke alt end at komme til at udelukke noget vigtigt der kunne hjælpe.



Tak på forhånd - Nicklas Jørgensen.
Log in eller Registrér for at kommentere.