Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ultimativt kræsen eller spisefor?

Redigeret 8 oktober, 2013, 11:03 i Åben debat om spiseproblemer
Jeg har altid haft nogle sære spisevaner og været meget kræsen. Selvom jeg godt kan lide en ting, kan jeg have en følelse af at jeg ikke har lyst til at spise den, der er så voldsom, at jeg faktisk ikke er i stand til at spise tingen. Sådan har jeg fået det værre og værre siden jeg var 17-18 år og i dag spiser jeg i gennemsnit 1-2 ting om dagen (små måltider, snacks, noget i den stil).

Det er jo ret problematisk eftersom jeg er mere sulten end det, så der går stort set ikke en dag hvor jeg ikke føler mig sulten. Men lige meget hvor sulten jeg er, kan jeg simpelthen ikke finde noget jeg kan have lyst til at spise. Det virker bare uoverkommelig og som om min mund tørrer helt ud.

Ja jeg synes jeg er lidt tyk, men gør alle piger ikke det? Jeg har aldrig været typen der gik op i at spise seks måltider om dagen som bestå af det helt rigtige, men bare spist når jeg var sulten og hvad der sådan var jeg kunne lide. Dette har heller aldrig været et problem, da min mor aldrig har ladet særlig meget sukker komme ind af døren.

Nu er jeg flyttet hjemmefra og jeg er helt lost. Jeg er så sulten at det sortner og alligevel kan jeg ikke få noget ned. Det er jo ikke normalt, vel? Eller er jeg bare blevet ultimativt kræsen?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg synes helt bestemt du bør søge læge. Jeg vil ikke mene at du har en spiseforstyrrelse som sådan, hvis det er sandt at det ikke er for at tabe dig du ikke spiser, men det er stadig ekstremt farligt ikke at spise nok.

    Held og lykke med det.
Log in eller Registrér for at kommentere.