Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp!!!

Redigeret 28 august, 2013, 06:05 i Ensomhed
Hej. Jeg et spørgsmål jeg inderligt håber at kunne få svar på, da jeg er ved at komme ud af mit gode skind.
Jeg har i mange år haft ekstra systoler. En følelse af, at mit hjerte hopper over. Ruller osv. Har fået foretaget 2-3 ekg som viste alt ok og lytning, derfor ingen grund til skanning eller andre undersøgelser.
Det kommer periodevis. Fx har jeg lige været på ferie hvor der intet var. Så snart jeg kom hjem, begyndte jeg at hive efter vejret. Hvilket jeg har gjort i mange år, en følelse af at jeg skal gabe. Kommer meget ved fugt især/klima.
Og blev tjekket for astma. Det var det ikke, lyttet på hjertet, intet.
Men så begyndte hjertet at hoppe og være uroligt. Kan mærke det i halsen. Det buldrer/små kolbøtter agtigt.
Og når jeg mærker pulsen, er den også i det øjeblik anderledes. I stedet for at slå 1,2,3,4,5 osv slår den 2-3 alm slag og derefter 1-2 hurtige. Jeg bliver ikke dårlig eller noget med pisse bange.
Hvordan kan det komme og gå i perioder?
Når det sker, er min dag smadret. Jeg tænker ikke på andet fra jeg står op til jeg går i seng. Det er meget ubehageligt og især nu, når jeg har en søn at tage mig af.
Jeg er konstant bange for at falde om og for at hjertet svigter.
Er det et uroligt hjerte?
Jeg er tit træt, ugidelig og ked af det. I går, da jeg tænkte meget på det. Fik jeg en uvirkelighedsfølelse. Mit hjerte hamrede så vildt hurtigt og jeg kom til at hylerventiler.
Troede jeg skulle dø. Efter 1-2 min var alt overstået.
Og jeg var meget bange og ked.
Var det et hjerteanfald jeg fik?
Har tit hurtig puls også i hvile, og min kæreste mener det er et nervøst hjerte/psykisk.
Jeg bliver forskrækket af det mindste og nerverne sidder helt uden på tøjet.
Lyder det som ufarlige ekstra slag eller som noget farligt?
Jeg har fået at vide af lægen at det er ufarligt men jeg er så bange når det sker. Hvorfor komme de ekstra slag? Mit hjerte er uroligt næsten hver dag. Jeg tænker ikke på andet og måler puls hele tiden.
Jeg er så bange for at dø.
Har mange spændinger i skuldre og ryg og stik ved hjertet.
Jeg er så bange for hjertet ikke kan klare det.
Kan i hjælpe? Har i et forslag til hvad dette kan skyldes? Fysisk eller psysisk?
Jeg er så bange nogle gange jeg ikke tør at gå langt i frygt for ekstra slagene kommer.vågner tit med et sæt og hyperventiler, som om mit hjerte var ved at stå af:((
Hvorfor vil lægen ikke skanne mit hjerte? Jeg føler mig så unormal.
Har læst meget om hjeresygdomme og læst at nogle ekstra systoler kan man dø af og jeg er så bange nu.
Håber på noget svar. Glemte at sige jeg lider af angst og hypokonderi:( men disse symotomer er altså til stede
Log in eller Registrér for at kommentere.