Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bekymringer efter operation for forhudsforsnævring

Redigeret 26 august, 2013, 16:01 i Åben debat for mænd
Hejsa.

Jeg fik for 4 dage siden foretaget en operation for forhudsforsnævring, og er blevet en anelse nervøs for om den har været så vellykket som jeg havde håbet, samt om der er gået betændelse i såret.

Jeg fik lavet operationen således at der skal være en "kappe" tilbage, men jeg synes huden er meget tyk, og min penis har nærmest kugleform. Jeg kan heller ikke rigtig trække forhuden tilbage, og da stingene sidder under forhuden er jeg bange for at jeg ikke har kunne rengøre såret ordentligt.

Da jeg i dag kiggede til kalorius, kunne jeg se at der sad noget let brunligt, indtørret, væske i underbukserne. Jeg synes også det lugter en smule, uden at "stinke" eller hvad man siger. Lidt svært at sætte ord på, når man aldrig rigtig er blevet opereret før.

Penis er en lille smule øm, men jeg er ikke helt klar over om det er fra operationen, eller om det er eventuel betændelse.

Glansen har trukket sig ind under forhuden ift. lige da jeg blev opereret.

Håber at ovenstående giver mening, hvis ikke så sig endelig til.

På forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Gobak123

    Jeg mener ikke du skal være bekymret, hvis området er fint.
    Er området meget rødt, smertefuld eller du er begyndt at få feber, skal du mistænke infektion i såret, så skal du til lægen for at få noget antibiotika.

    Betændelse er sommetider svær at bedømme især i starten, men du vil opleve farven som gullig klistret snask eller endda gulligrøn hvis det har været der i lidt længere tid,

    Det brunlige du har set i dit undertøj, er helt sikkert sårvæske med lidt gammelt blod i, det er naturlig, der må godt komme lidt i den første uge, bliver det værre eller kommer der frisk rødt blod skal du gå til læge.

    Jeg passede mit barnebarn da han fik ordnet hans forhudsforsnævring.
    Mit barnebarns lille pjevs var også kugleformet, men i dag er han stolt af sit vedhæng for nu er den fin igen.

    Der vil være hævelse de første 8-10 dage, det var det jeg så.

    Du kan efter du har urineret, (duppe med en blød svamp og rent vand allerhelst kogt afkølet vand. Der er mindre bakterier i.) eller skylle din kalorius under vandhanen. Husk at duppe kalorius helt tør, også hvor det er lidt svært at komme til.

    Hvis du holder området rent efter det forskrifter du har fået fra sygehuset, og du husker at have vasket hænder inden du røre ved din kalorius og igen efter du har rørt ved den, kan du ikke gøre mere for, at minimerer bakterie spredningen.

    Held og lykke med din "nye " kalorius.

    Mange hjertelige hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.