Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

slapt maveskind

Hej

Jeg har født to dejlige piger og begge graviditeter meget på... dette viser sig i dag ved, at jeg har meget slapt maveskind. Det er 8 år siden jeg sidst fødte og det kan ikke trænes væk.. desværre...
Jeg har været ved at undersøge hvad det koster at få fjernet det slappe maveskind og det er jo ret dyrt... Kan man evt. få det lavet ved en henvisning gennem egen læge eller der det kun efter et stort vægttab??? Kan man evt. få tilskud til egenbetaling?? Alle oplysninger modtages gerne....

Knus fra mig....

Kommentarer

  • Indstillinger
    du kan sagtens få en henvisning fra din læge til offentligt sygehus der er bare nogle krav du skal have opfyldt for at få det gjort, er selv ved at tabe mig så jeg kan få lavet såan en ,
  • Indstillinger
    Okay men mit slappe maveskind er jo ikke kommet af overvægt, men af at jeg har været gravid to gange...... tror du så stadig jeg kan? Hvilke krav skal man opfylde? Jeg ville syntes det var pinligt at gå til læge, hvis jeg er langt fra at kunne opfylde de krav :-)
  • Indstillinger
    Nu kan jeg se, at dit indlæg har nogen tid på bagen, men det gør jo ikke noget, du har stadig problemet.

    Som jeg læser det, så har du haft problemet i årevis og har virkelig kæmpet for at få det løst, så derfor kan det da aldrig være pinligt at gå til lægen med det.

    Du skal selvfølgelig fortælle, at det virkelig generer dig, hvad du selv har gjort gennem årene for at få det maveskind strammet op, men at det altså ikke er lykkedes for dig, så derfor vil du gerne vide hvilke muligheder, du har. Du kan jo også komme ind på, at du efter så mange år ikke tror, det bare vil ske af sig selv, hvilket du nok har ret i.

    Så vil lægen vel kigge på det og vurdere, hvor slemt det er, og så give dig råd ud fra den stillingtagen.

    Det "værste" du kan få ud af det, er jo netop, at du får besked om, at det kun kan gøres ved egenbetaling, men så har du fået et svar, som du så kan forholde dig til. Pinligt kan det da aldrig blive.

    Så - få det dog fagligt vurderet først.
Log in eller Registrér for at kommentere.