Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Inositol mod angst

Redigeret 26 august, 2013, 02:31 i Angst
Hej.

Jeg har læst at naturlægemidlet Inositol skulle kunne hjælpe mod angst.
Jeg er ikke så meget for tage medicin pga. bivirkningerne - og da jeg lider af sygdomsangst vil de bivirkninger virkelig kunne puste en masse til min angst og frygten for at fejle noget.

Derfor kunne Inositol måske være en mulighed, men vil gerne høre om andre har hørt om det eller har erfaringer med det ?

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Der sker jo ikke noget ved at forsøge sig med Inositol, eftersom det er et naturligt stof af B-vitaminfamilien, der (burde) findes i organismen i forvejen.

    http://www.bionordic.dk/indhold/html/vi ... sitol.html

    Jeg har aldrig før hørt, at man kan bruge Inositol mod angst, men det fremgår jo af ovenstående henvisning.

    Jeg har ofte hørt, at det er en god ide at tage B-vitaminer, når man har psykiske problemer, og man siger jo altid, at man skal tage et produkt, der indeholder alle B-vitaminer, da de har brug for hinanden for at kunne virke optimalt.

    Held og lykke med det

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit svar.
    Jeg var faktisk ikke klar over, at det siges, at B-vitamin skulle kunne hjælpe på psykiske vanskeligheder, så tak for den info.

    Jeg tror nu sagtens der kan være noget om, at man måske mangler nogle vitaminer, som gør at man kan komme i ubalance både fysisk og psykisk.
    Jeg vil lige læse det link du har vedlagt og så overveje, om jeg vil prøve mig med Inositol. Indtil videre har jeg i hvert fald ikke kunnet finde noget "farligt" ved at tage dem.

    Tak for hjælpen,
Log in eller Registrér for at kommentere.