Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fodvorter igen og igen!

Redigeret 24 august, 2013, 11:18 i Åben debat om hud og hår
Jeg har prøvet alt for at få mine fodvorter til at gå væk! Spray, frys, creme og fil. Men de bliver bare ved med at komme. Jeg fik (for et års tid siden) min første fodvorte til at gå væk, men på den smertefulde hjemmelavet måde. Så prøvede jeg cremer, fil og spray. Det hjalp ikke en skid. Så prøvede Jeg Wartner Frysepind, og det troede jeg så virkede men fodvorterne kom tilbage. Som om de aldrig var væk.
Jeg har omkring 11 fodvorter i alt og kun på mine fødder. Og jeg ved ikke hvad jeg gør forkert!
Jeg elsker at svømme, men så er det det med mine fodvorter, der gør det ekstremt pinligt!
Hvad gør jeg? Er der noget som en vaccine, der fjerner vorterne næsten med det samme? Og så man er stensikker på at de ikke kommer tilbage?
Hvis I kender en læge der hørdet i midtsjælland, vil I så ikke sende et link?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Fodvorterne kan fjernes med vortex eller en af de andre midler der kan anskaffes på apoteket. Lægen kan også fjerne dem. Når du har så mange kan det være en god idé at få lægen til at få dem væk for at komme problemet i bund.

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/vorter.htm

    Grunden til at de vender tilbage er formentlig at du konstant bliver inficeret af andre eller dig selv igen (eller ikke behandler længe nok)

    Lad være med at gå på bare fødder i svømmenhallen både for din skyld og for andre som kunne bliver smittet (evt brug klipklappere eller lignede. Også i hjemmet bør du være opmærksom, særligt på badeværelset da våd/fugtig hud er meget udsat. Hvis der er andre i familien der har fodvorter smitter i formentlig hinanden hvis ikke i tager forholdsregler.
Log in eller Registrér for at kommentere.