Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blog om HIV og den nye pille Stribild

Redigeret 23 august, 2013, 06:38 i Åben debat om kønssygdomme
Jeg tænkte jeg lige ville slå et slag for dem der går og roder med HIV. Vi er ikke så mange, men alligevel flere end de fleste tror. (folk går gerne stille med det)

Stribild er en ny 1 pilles behandling der kom til Danmark i Fredags (blev godkendt den 5 august 2013). Den skulle være ligeså god som den nuværende medicin, med en lille smule bedre resultater. Den store forskel fra fx Atripla som er første valg idag, er at Stribild har færre "mentale" bivirkninger.

Jeg er selv netop startet på Stribild som en af de første i DK!

Når man har HIV har man meget brug for at høre om andres erfaringer, specielt omkring medicin. Hvad skal man tage og hvordan påvirker det en etc,

Det havde jeg selv meget brug for da jeg for 2 år siden fik konstateret hiv, så derfor har jeg startet en blog om at have HIV men i særdeleshed om at tage Stribild. Du er velkommen til at læse med her: http://cody1978.tumblr.com/ (jeg skriver bloggen på engelsk)

Bare lige for at slå fast, så er det naturglivis hardcore at få konstateret HIV. Men livet går videre og jeg har det fantastisk idag. Takket være videnskaben, er HIV idag på niveau med diabetes. Desuden smitter man ikke når man er i behandling.

Men derfor skal du edder sparke mig stadig bruge gummi ;)

/Cody
Log in eller Registrér for at kommentere.