Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kære kvinder! Hjælp, er jeg gravid?

Redigeret 23 august, 2013, 01:10 i Åben debat for kvinder
Kære alle læsere.

Jeg havde holdt en pause fra p-piller på ca. 2 år, men startede op igen (d. 3/7) grundet personlige årsager. Jeg blødte i over 3 uger da jeg startede op - nogle dage meget menstruation, nogle dage blot pletblødninger. Jeg valgte at stoppe, men husker ikke slutdatoen for hverken den sidste pille, eller min sidste menstruationsdag.
Jeg er forlovet og vi har været sammen i mange år. Jeg har aldrig været gravid før. Men taget mange test igennem tiden.
Jeg tog en test i sidste uge, med negativt svar. Ér jeg gravid, aner jeg ikke hvor langt jeg evt. er henne, grundet den lange mens-periode. Ved derfor ikke hvornår min ægløsning har fundet sted.

I ca. 14 dage, har jeg haft nogle forskellige symptomer:
- oppustet mave
- ømme og hævede brystvorter
- underlig smag i munden, lidt "metal-agtig" (dårlig ånde)
- halsbrand (dog kun om aften)
- ekstreme humørsvingninger
- stort set konstant hovedpine
- meget udflåd. Somme tider er det brunt/mørkt og lugtende. Somme tider er det gennemsigtig slim. Somme tider er det hvidt og lugtende.
- 2 aftener har jeg haft stikken og uro i mit underliv. Smerter!
- stort set konstant træt - kan sove hele tiden. Mangler energi.
- underlige spise- og drikkevaner. Somme tider stor lyst, somme tider ingen.
Ingen kvalme. Ingen sær lugtesans.

Er jeg gravid - eller er det grundet mine p-piller?

Kærlig hilsen, en forvirret 19-årig pige!
- håber at høre tilbage fra mange af jer :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    En stille undren. Hvordan skulle nogen på en debat kunne fortælle dig om du er gravid.
    Normalt har man ikke en masse mærkelige symptomer, fordi man bliver gravid, så mon ikke det er p-pillerne, der har gjort noget ved din krop den ikke brød sig om.
    Det vil jeg næsten tro, men det kan jo kun blive et gæt.
Log in eller Registrér for at kommentere.