Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ingen skæg !!!!!

Redigeret 21 august, 2013, 20:36 i Spørg Netdoktors brugere
Hej netdokter.

jeg skriver til jer da jeg er ufatteligt fortvivlet!
Jeg er lige fyldt 24 år og har stadig ikke så meget som ét skæg dun !?!
Jeg undrede mig meget i mine teenage år, men acceptere at jeg var en "late bloomer", men her idag 7 år senere har jeg udviklet mig utrolig lidt og ligner mig selv fra billeder som er over 5 år gamle.

Jeg har hår på brystet og ret kraftig kønsbehåring, men altså intet at spotte i ansigtet.
Jeg har forsøgt at barbere mig hyppigt og helt lade vær i over 2 måneder, men uden resultat.

Det begynder at få mig til at sætte spørgsmåltegn ved min maskulinitet og er en direkte faktore til dårligt selvværd.

Jeg har aldrig taget stoffer, men er så desperat at jeg har overvejet steroider, da mine venner har fået kraftig skæg pga. det, men jeg vil helst være foruden.

er der noget jeg kan gøre eller indtage for at få bare lidt skæg?

på forhånd mange tak, og vær sød at behandle dette spørgsmål med respekt, da det er et følsomt emne.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Skæg og hår vækst i det hele taget er i meget høj grad bestemt af vores gener. Der er fx temmelig mange asiatiske mænd der ikke får skæg eller kun meget lidt hvor skæg er temmelig udbredt her i Danmark.

    Jeg vil bestemt ikke anbefale at tage steroider på egen hånd det er risikofyldt.

    Jeg vil ikke udelukke at en hormonbehandling kan hjælpe dig, men jeg vil stærkt anbefale dig at tale med din læge både for at undersøge hvor realistisk muligheden er, sikre at du får et ordentligt produkt og hvis det er den vej du skal, at du får den dosis der bedst opnår et resultat uden at forårsage skade. Din læge vil også kunne hjælpe dig med om der er en anden og bedre måde at opnå hvad du ønsker.

    Jeg vil dog gerne understrege at i mine øjne gør din situation dig på ingen måde til mindre mand.
Log in eller Registrér for at kommentere.