Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ødelagte slimhinder i hele kroppen :-(

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har bestemt masser af betænkeligheder ved at jeg ryger, men jeg har altså ikke haft det i forbindelse med Membrasin - om ikke andet, så fordi det er forbigået min (u)opmærksomhed at der også der er problemer med tobaksrygning, for det er der jo med alt efterhånden.

    Der kan absolut ikke siges noget som helst pænt om tobaksrygning, men hysteriet har efter min mening taget overhånd.
    Det er jo efterhånden fuldstændigt ligegyldigt hvad man spiser, drikker og i det hele taget gør - hvis man ryger, så er det derfor - og kun derfor, hvis man kommer til at fejle et eller andet.

    Det er ikke noget problem at et lille barn går lige i udstødningshøjde i en trafikeret by,- hvilket vel svarer til en ti-styks direkte ned i lungerne, - men det er meget vigtigt, at der ikke må ryges i udkanten af legepladsen, for det er meget skadeligt.

    Men - det er en anden snak.

    Jeg vil med glæde indtage Membrasin, hvis jeg får problemer med mine slimhinder. Jeg tager det i øvrigt også, som tidligere nævnt, kun i perioder, og altså ikke i store mængder.
  • Indstillinger
    Nu begiver jeg mig ud, hvor jeg ikke rigtig kan bunde. Er A vitamin og Beta-caroten helt det samme. Der står, der er A vitamin i membrasin.
  • Indstillinger
    Jeg er selv meget i tvivl.

    men nu sætter jeg dette link som nederst på siden advarer rygerne.

    http://www.abigo.dk/Produkter/Kosttilsk ... C2%AE.aspx
  • Indstillinger
    Jeg tror kun det er af forsigtighed, for der er virkelig meget delte meninger hos forskerne.

    Når man læser beskrivelserne forskellige steder er det også det eneste sted det er nævnt. Andre steder står der intet.

    Men jeg fandt dette og det er første gang jeg ser det beskrevet.

    citat

    Ved indtagelse af kosttilskud med fedtsyrer bør der udvises forsigtighed hvis det indtages sammen med visse lægemidler, såsom blodfortyndende medicin (Waran, Dikumarol) og midler mod skjoldbruskkirtel-lidelser (Levaxin). Membrasin bør ikke tages sammen med disse lægemidler på fastende mave, da det kan give en øget optagelse af lægemidlet. Anbefalingen er at tage Membrasin en/et par timer før eller efter indtagelse af disse lægemidler.
  • Indstillinger
    Hej alle sammen

    Nu kender jeg jo overhovedet ikke Membrasin, andet end fra Persilles anbefalinger.

    Men sådan som jeg er orienteret, så er betacaroten den særlige form for A-vitamin, som findes i gulerødder. Det er betacaroten, der giver den orange farve, og formodentlig også betacaroten der giver disse havtorn-bær deres farve.

    Skal jeg så forstå det sådan, at I, der ryger, overhovedet ikke spiser gulerødder, fordi I er bange for at få lungekræft af gulerødder?

    I min familie har vi en tilbøjelighed til at få øjensygdommen AMD, aldersrelateret makula-degeneration, populært kaldet forkalkning i øjnene. Det er en sygdom, man bliver blind af, hvis der ikke gøres noget for at forebygge den.

    Men ved hjælp af store doser antioxidanter kan sygdomme bremses, hvis man allerede har den, og forebygges, hvis man er i fare for at få den.

    Den blanding af antioxidanter, som tilrådes mod den øjensygdom, indeholder store mængder af betacaroten, C-vitamin, E-vitamin, zink og desuden kobber.

    Da jeg (heldigvis) ikke har sygdommen endnu, har jeg blot købt almindelige kosttilskud i forsøget på at forebygge øjensygdommen. Og alt det betacaroten-hysteri har virkelig irriteret mig. Så snart jeg fandt et produkt, der indeholdt betacaroten, gik der kun kort tid, før produktet var lavet om, så det ikke længere indeholder betacaroten. Sådan gik det med vitaminpillen Spektro, som før indeholdt pæne mængder af betacaroten, men nu blot indeholder almindeligt A-vitamin. Og sådan gik det med en anden antioxidant-pille, som jeg tidligere tog. Nu kan det selvfølgelig godt være, at almindeligt A-vitamin forebygger AMD lige så godt som betacaroten, men jeg har forsøgt at tage de antioxidanter, der ved videnskabelige forsøg har vist sig at kunne bremse sygdommen.

    Hvad angår den nye advarsel, som Persille bringer om en eventuel interaktion med blodpropforebyggende midler som f.eks. Marevan, så er det efter min bedste overbevisning også en advarsel, som sundhedsmyndighederne gentager og gentager, men uden at der er hold i virkeligheden.

    Jeg tager det blodpropforebyggende middel Marevan, og der er ikke nogen problemer med interaktion med de fedtsyrer, jeg tager, og heller ikke med de øvrige kosttilskud. Tilskud af fedtsyrer og kosttilskud tager man jo typisk samme dosis af hver dag, og den dosis af Marevan, som man får, bliver jævnligt reguleret efter blodprøver, hvor den såkaldte INR bliver tjekket. Derfor er det nemt at justere dosis af Marevan efter ens levevis – ikke omvendt!

    Men det er klart, at man skal være opmærksom på, ikke at lave alt for store ændringer i kosttilskuddene, uden at INR bliver målt.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Jeg ved heller ikke, om der er noget om snakken med hensyn til at indtage beta-caroten, når man er rygere.

    De finder jo ud af så meget, og der er ikke enighed blandt de ”kloge”, og det kan godt forvirre mig.

    Selvfølgelig spiser jeg gulerødder, for det er ikke gulerødder man advarer imod, men ren syntetisk fremstillet beta-caroten i form af kosttilskud, som de mener, øger kræftrisikoen for rygere.

    Jeg er absolut ikke ekspert, men lytter gerne til både jer og eksperterne, og ud fra det prøve at danne mig en mening.
  • Indstillinger
    Så kan jeg heldigvis fortælle der er IKKE syntetisk beta-caroten i Membrasin.
  • Indstillinger
    Persille det lyder godt i mine ører, men nu vil jeg pænt spørge dig, hvor du ved det fra:-)
  • Indstillinger
    Jeg har ringet til fabrikken. Der blev sagt det IKKE var kunstigt. De havde haft flere forespørgsler om det.
  • Indstillinger
    tusind tak men lidt underligt, da det er fabrikken Abigo der fraråder det til rygere.
Log in eller Registrér for at kommentere.