Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svimmel, besvimelse og træthed konstant

Redigeret 21 august, 2013, 21:26 i Sjældne sygdomme
Hej Netdoktor


Jeg har nu i næsten en uge, haft ekstrem svimmelhed, og følt utilpas.
I fredags blev jeg indlagt med slem underlivbetændelse, og fik antibiotika helt frem til lørdag aften. Da jeg så kom hjem lørdag aften, følte jeg ekstrem hovedpine. Hele søndagen, lå jeg og sov, kunne ikke komme op, og hver gang jeg lukkede øjnene, forsvandt jeg hen, om jeg sad og snakkede med folk, eller om jeg stod, eller lå. Om aftenen, skete der så det at jeg nær besvimede ude på badeværelset, min kæreste greb mig, havde ingen følelse i ben, og blev ekstrem afkræftet, og meget svimmel.
Der blev ringet til lægevagten, imens jeg lå på sengen, og faldt hen hele tiden, og mit hjerte bankede der ud af. På vej ud til bilen, faldt jeg omkuld, og en ven samt min kæreste måtte holde mig.. På vej til hospitalet faldt jeg hen flere gange i bilen.

Da vi så ankom til skadestuen, nåede vi ind af den første dør, så ramte jeg gulvet og gik helt ud. Jeg kom ind blev sat til div. apparater, og mit blodtryk var meget højt, ligeledes pulsen.
Jeg fik hovedpine og blev skeløjet.
Først efter en lille time, faldt puls samt blodtryk. Men da lægen bad mig rejse mig, startede alle maskiner og alarmere, for der steg mit blodtryk meget, og jeg igen blev meget svimmel.

Da de ikke kunne se noget på blodprøverne, blev jeg sendt hjem.
Men jeg har lige siden natten til mandag, blevet ved med at være svimmel når jeg rejser mig, og har x antal gange besvimet, eller bare faldet omkuld af ren svimmelhed og afkræftning

Når jeg er lige ved at være på det punkt, hvor jeg er ved at falde om, høre jeg siven for ørene, og kan ikke fokusere.. udover det, så kæmper jeg stadig med trætheden, kan som sagt, næsten ikke holde øjnene åbne nogen gange, og pludselig bare føle ekstrem træthed, og falde i søvn, hvor end jeg er.

Min læge har henvist mig til en besvimelses klinik, men der går noget tid før jeg kommer ind. så derfor søger jeg lidt viden her..

Der er højt blodtryk i min fars familie, og min mor har epilepsi..

Når jeg ligger ned, kan jeg pludselig få hjertebanken, og blive meget sløv, og så falde hen, og der skal åbentbart en den rystelse til at vække mig.

Håber du/i kan hjælpe mig med lidt ider til havd det kan være..


Hilsen Mette

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal ringe til din læge i dag og få en akut henvisning til en hjertelæge mhp. om dine symptomer skyldes hjertet og/eller det høje blodtryk.

    Du skal lægge vægt på at du har besvimelser og sortnen for øjnene mens du sidder stille og roligt. Og på at du konstant er svimmel og har hovedpine.

    Det er vigtigt at det bliver gjort nu, det er for farligt at vente.

    Man har nok i første omgang tænkt at det kom af din underlivsbetændelse, men hvis du er feberfri nu og stadig har svimmelhed og besvimelser, så er det afsted med det samme.

    Held og lykke
  • Indstillinger
    Mange tak for svaret!

    Ja jeg har godt nok være t meget nervøs for det, da jeg før har haft punkteret hjerteklap.
    De tog sådan en målning af mit hjerte, og der sagde de ikke rigtig noget..
    Men har tænkt mig at ringe til lægen i morgen hvis jeg endnu ikke har fået min henvisning.

    Det meget ubehageligt ikke at have kontrol over sin egen krop; og kæresten og andre tør ikke lade mig være alene.

    Det bare underligt når jeg har været på skadestuen flere gange. :/
  • Indstillinger
    Nej, det er faktisk ikke så underligt. Skadestuen er kun til "brandslukning". Alle dine symptomer kunne sagtens skyldes feber fra din underlivsbetændelse.

    Der er derfor jeg skriver, at HVIS du er feberfri og ikke mere har underlivsbetændelse, SÅ skal du kontakte din læge mhp. at blive vurderet af en hjertelæge hurtigst muligt, for så skyldes symptomerne jo ikke feber og underlivsbetændelse.

    Det danske sundhedsvæsen er ikke let at finde ud af, indrømmet.
  • Indstillinger
    Okay så forstår jeg bedre :)

    Og nej har ikke feber, kun når jeg får det rigtig skidt, som hvis jeg overanstrenger mig osv.
    Hvis jeg rejser mig for hurtigt, så blir jeg svimmel. Hvis jeg helt naturligt går rundt om et hjørne
    Blir jeg svimmel, det som om mine øjne ikke kan følge med, og når det sker blir jeg svimmel, blir jeg svimmel
    Forsvinder følelserne i mine ben og mit hovedet blir tungt :/

    Tænker lidt om det kan være start på epilepsi og nakoeliepsi, da jeg virklig bare kan føle mig så træt
    At jeg kan falde i søvn mens jeg laver mad eller går.
    Hvis jeg fokosuere på noget i for lang tid, så blir jeg så træt og falder i søvn, og det kan være alt fra 2min
    Til flere timer.. O.o

    Jeg ringede til lægen og hun sagde jeg skulle give den til mandag hvor jeg har en tid,
    Medmindre jeg besvimer og er væk i mere end fem min.. (men hvordan ved jeg det hvis jeg er alene?)
    Og har hjertebanken som en i hel***** som kommer og går. Men npr jeg har hjertebanken
    Så blir jeg så træt og pludselig går ud som et lys..
  • Indstillinger
    Jeg vil også mene det er rigtigt vigtigt at få talt med en læge om problemet med henblik på at få undersøgt blodtryk og/eller hjerte.

    Måske også få testet dit blodsukker. Hvis man har diabetes kan det føre til svimmelhed og man kan sagtens komme til at føle sig træt og uoplagt.
Log in eller Registrér for at kommentere.