Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp! Knæoperation?

Redigeret 26 august, 2013, 07:28 i Fod- og knæskader
Hej!
Jeg skal opereres i knæet, efter knæskred.
For ikke at gøre det for uoverskueligt, vil jeg lade være at uddybe det for meget til at starte med.

Men er der nogen som kan svare mig på, hvor mange forskellige operationer der er, imod knæskred? Har hørt om "mpfl-rekonstruktion" "trillat" og noget med skruer, men jeg ved stadig ikke hvad forskellen er.
Hvad er forskellen på de operationer?
Hvilken vil I anbefale, hvis I selv har nogen oplevelser med samme?
Kan I anbefale et hospital på Sjælland?

Jeg er nemlig inde i holbæks system, men jeg vil gerne undersøge om nogen andre sygehuse er bedre.

Jeg håber virkelig I vil svare!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Millehmn2114

    Jeg fandt disse to links ved at Google de behandlings ord, du havde skrevet i dit indlæg.
    Begge beskriver indgrebene grundig.
    Jeg har ikke selv fået det lavet, men har en datter som fik lavet en operation, der gik ud på at lave arvæv, der kunne stabiliserer disse løse knæskaller. Begge hendes operationer forløb fint og uden komplikationer.
    Genoptræningen fik hun ikke meget af.
    Held og lykke med din operation. :)
    Mange hjertelig hilsner
    Rita

    http://www.hospitalsenhedmidt.dk/Files/ ... 20Afdeling)/Idr%C3%A6tsklinikken/Stabiliserende%20operation%20af%20kn%C3%A6skallen%20-%206005.pdf

    http://www.kbhprivat.dk/Files/Filer/KBH ... ration.pdf
  • Indstillinger
    Har kun selv fået foretaget meniske operation x 2 og korsbåndoperation x 3. Er selv fra Kalundborg. Jeg er blevet sendt udenom Holbæk og Slagelse sygehus. De fleste jeg kender, er blevet henvist til Køge sygehus med deres knæproblemer.
    Men håb på de har over 1 måneds ventetid på din operation. Hvis de har det, kan du nemlig komme på privathospital på det offentliges regning.
    For at gøre dette skal du bare ringe til patientkontoret, du kan google deres Tlf nr. Hvis di er så heldig at kunne komme på privathospital, så se om du ikke kan vælge Parkens privathospital, det hedder Teres Parken nu. Der er jeg selv lige blevet opereret inde og det er det bedste jeg har prøvet ud af 7 operationer:D

    Held og lykke med det...

    Mvh
    Katrine!
  • Indstillinger
    Tusind tak, begge to! Her, 5 uger efter skaden, sidder jeg stadig med skinne på, og har 3 ugers ventetid, bare til næste undersøgelse :( men jeg håber snart på at få afklaring på alle spørgsmålene.
Log in eller Registrér for at kommentere.