Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det angst?

Redigeret 20 august, 2013, 02:46 i Angst
Hej,

For at gøre en lang historie kort, så har jeg gennem det sidste år døjet med svær atrieflimmer hvilket jeg er blevet opereret for to gange og nu er sygemeldt pga. det har taget hårdt på mig, psykisk.

De sidste mange måneder har der været ro på eller det har fulgt et mønster jeg er komfortabel med, jeg har sovet lidt bedre, er begyndt at motionere og tabt 14kg til dato - Det hele ser lidt lysere ud.

Dog sidste weekend efter jeg kom hjem fra en lang cykeltur der fik jeg en overvældende følelse i maven - En kæmpe uro, som om jeg skulle ind til den vigtigste eksamen om 20 minutter. Jeg sov ikke den nat.

Det er blevet bedre i løbet af ugen, nu kan jeg sove og det er ikke nær så slemt men der ligger hele tiden en uro i maven, en let nervøsitet som er ved at irritere mig.

De nuværende tegn er nervøs mave, samt en 'influenza' fornemmelse i kroppen, føler sig lidt følelsesløs i fingre og ben. Jeg har ingen vejrtræknings problemer, jeg hyperventilere ikke, jeg har ikke skumle tanker om selvmord eller død ej hellere har jeg nogen forbier som at gå udenfor eller møde mennesker. Selv min hvilepuls ligger på cirka 70 slag, hvilket er standard.

Det er kun den nervøse mave og mine tanker derpå som irritere mig, men kan slet ikke vurdere om det falder under angst eller om det er noget helt 3. Det skal også siges jeg har aldrig oplevet noget lignende, har aldrig haft angst eller panik anfald.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.