Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knæskredsoperation

Redigeret 18 august, 2013, 09:42 i Fod- og knæskader
Hej alle.

Jeg prøvede for en måned siden at min knæskal gik af led, og sad fast. Jeg blev kørt på hospitalet i ambulance og efter 2 en halv time og utroligt meget besvær fik de endelig knæet på plads. Jeg fik lagt hele benet i gips, men det var et helvede, så jeg kom på hospitalet dagen efter og fik donjoy på. Mit knæ er gået af led utallige gange før, men aldrig så godt.
Jeg har været på hospitalet 2 gange siden, hvor lægernes hensigt var at fjerne donjoyen, men hvor de begge gange måtte give op, fordi min knæskal gled ud til siden, ligeså snart de nærmest rørte benet uden skinne. Jeg har også prøvet at det gled ud, hvor jeg nåede at holde det tilbage, 2 gange derhjemme, selvom benet var i donjoy.

Som I nok kan se, slipper jeg ikke udenom en operation, men jeg er først henstillet til forundersøgelse hos en kirurg om 3 uger. Jeg har tænkt mig, selv at opsøge et andet hospital, og se om jeg kan få det til at gå hurtigere, men jeg har læst om det, og bliver i tvivl om hvilken operation jeg burde få. Så mit spørsmål er:
Hvor mange forskellige operationer er der til dette problem, og hvad går de hver især ud på?
Kan I anbefale nogle hospitaler på Sjælland?
Og hvilken operation tror I ville være optimal?
På forhånd tak, jeg håber virkelig på svar!
Log in eller Registrér for at kommentere.