Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

har røget hash i 1,5 år stoppet i 1 føler stadig træng

Redigeret 19 august, 2013, 02:44 i Spørg Netdoktors brugere
hey har røget hash i 1,5 år det var hver dag og røg ca 3-4 gram om dagen det er nu et år siden jeg er stoppet men føler stadig træng hjææælp!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej dreng
    Du skal tale med din læge, for når du har trangen, så er det måske fordi at du har brug for at dulme dine følelser. Det har vissing at de fleste hahmisbrugere, har en psykiatrisk problematik, f.eks angst ADHD, depression m.m.
    Tænk over hvilke følelser som giver dig tragen. Er du nervøs, rastløs, eller trist.
    VH
  • Indstillinger
    hey er ca det hele og mange spørger om jeg har adhd og kan aldrig finde rundt i mit hovede
  • Indstillinger
    Ud over, at det altså ikke er så ualmindeligt, at man ikke kan finde rundt i sit hovede i din alder, så øger hash faktisk uroen på sigt. Hash skaber afhængighed både fysisk og psykisk.
    Den fysiske afhængighed er relativ nem at komme af med, men den psykiske er langt svære at slippe af med igen. Hashen går ind og påvirker dit centralnervesystem og dit "belønningscenter" i hjernen, og jo yngre man er, når man indtager hash, jo mere vil hjernen efterspørge den form for belønning - og jo mere skade gør den både på selve hjernen og på ens personlighedsdannelse. En del af dit kaos i hovedet kan altså godt skyldes, at du har røget i en meget tidlig alder.
    Så du er nok nødt til at indstille dig på, at der kan gå år, før du helt har sluppet trangen til at ryge hash, fordi din hjerne vil blive ved med at have lyst. Kunsten er jo så at vise, at man er voksen og ansvarlig nok til at modstå.
  • Indstillinger
    Du skal kontakte nogle som kan hjælpe dig, for at stå imod er ikke noget som handler om viljestyrke. Når du selv mener at du har nogle problemer, så skal de afhjælpes først, ellers vil du blive ved mad at have trangen.
    VH
Log in eller Registrér for at kommentere.