Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan det være stress eller kan der være noget andet galt?

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Selvfølgelig ved jeg ikke, om dit problem alene skyldes væskemangel – og det kan da være, det er ikke er helt så enkelt, men det kom nærmest fra dag til dag, da ventilationsanlægget gik i stykker. Det er i hvert fald det jeg ser, du har skrevet.

    Jeg foreslår dig at drikke 2 liter vand hver dag. Du afviser og mener ikke selv, det er problemet, da du drikker halvdelen – nogle dage endda mindre end halvdelen – af hvad der anbefales. Og – det er sådan set ikke mig alene, der anbefaler dette væskeindtag – det gør Sundhedsstyrelsen også.

    Så jo – det så jeg som en protest.

    Jeg påstår ikke, at et større indtag af vand vil løse alle dine problemer, men jeg har lidt svært ved at forstå, at du ikke bare vil prøve. Det er nemt, man mærker forskellen ret så hurtigt, og det er oven i købet gratis. At andre du kender, også drikker alt, alt for lidt vand, kan jeg ikke se er er argument for at gøre det samme.

    Og – så har jeg nævnt, at der netop meget ofte er en TØR luft i rigtigt mange butikker, og det oversætter du til, at jeg påstår, at der er for varmt. Tør luft og varme er ikke det samme, men netop TØR luft kan meget nemt udtørre slimhinderne. Det er slet, slet ikke ualmindeligt, at man netop kan blive dårlig af at opholde sig i et meget tørt rum, hvis ikke man får væske nok, hvorfor det netop derfor er vigtigt at sørge for rigeligt at drikke.

    Men – jeg tror da også, du har andre problemer, så det er da helt fornuftigt, at du nu kommer til læge.

    Du fortæller, at du ”kun” tager en til to genstande, der får dig til at slappe af – og jo, det er den absolut værst tænkelige løsning overhovedet, for i løbet af meget kort tid, så er to genstande ikke nok til at opnå denne afslapning, så skal du have tre, fire – og så kører den. Det er faktisk sådan langt de fleste alkoholikere er startet. Lige så stille, lige så uskyldigt med en enkelt genstand til at finde ro, men man fanges desværre meget hurtigt, og pludselig ser man, at man behøver en hel flaske for at finde den ro.

    Så den røde advarselslampe lyser voldsomt her – tal endelig med din læge om det behov, du her har.
Log in eller Registrér for at kommentere.