Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Afvænning - i koma

Redigeret 16 august, 2013, 01:13 i Spørg Netdoktors brugere
Så vidt jeg ved er det meget svært at gå på afvænning, og jeg tænkte på om det ikke var en ide at lade folk komme i kunstig koma, mens det er rigtig slemt ??

Det er jo også hårdt for omverdenen at leve med en som skal holde sig fra det hele og er sur og voldsom at have med at gøre...

vh mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Netop fordi det kan være svært for omgivelserne, så bliver mange indlagte på forskellige tilbud, når de starter på en afvænning. Her er der professionelle til at hjælpe dem. De bliver ikke lagt i kunstig koma bl.a. fordi det kan give hjerneskader. Dertil kommer, at selve den fysiske afvænning hurtig er overstået. Det, der tager tid, det er som oftest den psykiske afvænning, og man kan jo ikke holde folk i kunstig koma i halve og hele år. Plus, at årsagen til, at de blev misbrugere og det at lære at tackle sine problemer og leve et almindeligt liv, jo stadig er der, og behandlingen af disse psykiske problemer, som oftest er dem, der virkelig tager tid at behandle, kræver, at man kan kommunikere med vedkommende.
Log in eller Registrér for at kommentere.