Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min menstruation er forsinket 2 uger og har ikke haft sex

Redigeret 14 august, 2013, 06:44 i PMS og menstruation
Hej.

Jeg har i gennem 1 år haft regelmæssig mens. men ikke den her gang. Jeg har gået 2 uger over. Jeg har haft symptomer på pms osv for 1 uge siden, og menstrationen plejer at komme lige efter det.
Jeg er i et lesbisk forhold, har været det i mere end 1 år og har tydeligvis ikke haft sex med en mand.
I starten tænkte jeg at det måtte være stress eller noget andet, men jeg har altså haft den mest afslappede sommerferie nogensinde, så det kan det ikke være, og jeg har spist helt normalt.
Jeg er blevet lidt sindsyg af det og begyndt at google en masse ting om det. Jeg har læst, at sæden kan svømme ind i underlivet, når man har været i svømmehallen (LOL?) Og, det kan gemme sig oppe i livmoderen i lang tid (sidst jeg havde sex med en mand var april 2012, men tog p-piller den gang)
But what are the odds?
Så mit spørgsmål er....Hvorfor har jeg ikke fået min mens.?

Jeg håber nogen kan hjælpe mig og besvare mit spørgsmål.

VH Eva Sofie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du efter denne beskrivelse skulle være blevet gravid, så vil jeg da nok mene, at det burde høre med til en af nyhederne i TV, for det ville godt nok være sensationelt. :-) Men du kan da - bare for sjovs skyld - tage en test. Du har den sidste tid ledt og søgt efter eventuelle forklaringer, hvorfor jeg gætter på, at du alligevel har fået stresset din krop lidt - og det i sig selv kan godt lave rod i cyklus.

    Det er nu ikke helt ualmindeligt, at menstruationen godt kan springe over en gang eller to, uden der derfor er noget galt. Jeg går ikke ud fra, du tager nogen former for p-midler nu?

    Jeg synes, du skal mærke efter, om du har andet, der er usædvanligt ved din krop, og er der ikke det, så foreslår jeg, at du lige ser det an, og kommer den ikke næste gang, så bør du nok lige forhøre dig ved lægen. Dog behøver det ikke være alvorligt, men man bør altid lige sikre sig, at alt er som det skal være.

    Du er ikke en alder, hvor der skal tænkes overgangsalder, vel? Nogle ganske få kan begynde overgangsalder allerede mens de er i 30-erne, men hvis det er, så bør det da også lige undersøges.
Log in eller Registrér for at kommentere.