Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i lysken/låret

Redigeret 13 august, 2013, 07:12 i Ris og ros til Netdoktor
Hej Netdokter. Jeg kan rigtig godt lide at spille fodbold, men den første træning efter 2 mdr gjorde det pludselig ondt i lysken/ øverste del af låret. Jeg skulle sparke til en bold, og det gjorde pludselig ondt i lysken/ øverste del af låret.

Hjælp !, det gør en smule ondt når jeg bøjer min ben og sådan nogle ting, eller går op af trapper.

Hjælp. Skal jeg smide noget is på ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du ved godt, det her er et debatforum og ikke en lægebrevkasse, ikke?

    Men at putte is på lyder da meget fornuftigt.

    Du har givet taget for hårdt fat efter så lang pause.

    Husk altid at varme op først. Hvis man kaster sig ud i sport uden opvarmning, så kan det jo netop let gå galt, da musklerne er stive.

    Så - sørg for god opvarmning, inden du kaster dig ud på banen.
  • Indstillinger
    Okay, hvor skriver jeg et indlæg til mit problem ?
  • Indstillinger
    Debatforum her er da et udmærket sted - der er godt nok ikke nogen læger, der sidder parat, men man kan jo udveksle erfaringer og råd med andre brugere, der måske har oplevet noget lignende.

    Dog forslår jeg, at du måske lægger dit indlæg ind under "Muskler, led og knogler" - tror jeg nok gruppen hedder, men den kan du finde i oversigten.

    Du kan også skrive til brevkassen, men hvis dit spørgsmål bliver udvalgt, så kan der godt gå endog meget lang tid, før du får svar. - også så lang tid, at det givet bliver irrelevant for dig i din nuværende situation.

    Hvad var det, du ikke kunne bruge i det råd, jeg gav dig?

    Hvis du vil have mere fyldestgørende bud på dit problem, så er du også nødt til at uddybe nærmere - man (heller ikke en læge) vil jo på denne baggrund kunne vurdere, om der er sket større skader, men som du beskriver det, så lader det da til, at du netop har fået forstrakt en muskel, som ikke var ordentligt opvarmet.
  • Indstillinger
    Jo det var et fint råd, det var bare til næste gang, hvis jeg skulle skrive noget herinde.
Log in eller Registrér for at kommentere.