Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ved at blive kvalt

Redigeret 13 august, 2013, 05:41 i Spørg Netdoktors brugere
Tit har jeg hoste om morgenen (ryger, burde ikke) 3 gange har jeg haft hosteanfald hvor jeg kæmpede med at få vejret (luftvejene er blokeret af slim)
Mængden af luft jeg trækker ned i lungerne er minimal- jeg har dog fået løsnet slimen og det er gået til nu. Er bange for at besvime og hvad sker der så??
Hvad kan jeg akut gøre i situationen- instrument til at få slimen løsnet.

Preben

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan da muligvis få noget slimløsnende hostemiddel på apoteket, som måske kan afhjælpe dit akutte problem, men der er da vist ingen tvivl om, at det netop er tobakshoste, som med tiden givet bliver værre.

    Og- det sagt af en, der selv ryger, så ingen "hyssede" fordomme her. :-) - Ved absolut hvor svært det er (at forsøge) at stoppe.

    Jeg har selv oplevet tiltagende hoste i perioder, hvor jeg har røget for meget - som aftager, når niveauet kommer ned igen.

    Så - prøv i første omgang at nedsætte dit tobaksforbrug - men selvfølgelig bør du stoppe helt (og det bør jeg også).
  • Indstillinger
    Jeg køber Mucolysin 200 mg ( brusetabletter) til min mand, han har også svært ved at hoste slim op. Disse tabletter virker udmærket. Endnu da, jeg har advaret ham, det kan blive så slemt at man skal ligge i sengen med et iltapparat.

    Men rygere stopper ikke alligevel. Jeg kender en dame, som dårligt kan komme ud af sengen mere. Hun dør sikkert en kvælningsdød af det slim en dag. Frygteligt at stoffet i cigaretter er så forfærdeligt. Det er jo det rene narkotika.
  • Indstillinger
    Persille skriver:
    Frygteligt at stoffet i cigaretter er så forfærdeligt. Det er jo det rene narkotika.

    Jeg skriver:
    Det er underligt, at tobak ikke forbydes. Det er lidt dobbeltmoralsk. Det handler sikkert om penge. Der er høje afgifter på tobak, så den indtægt vil staten gerne have.
Log in eller Registrér for at kommentere.