Hjem Kvinder Snart gravid

Stoppe på p-piller, hvornår?

Redigeret 12 august, 2013, 06:51 i Snart gravid
min mand og jeg et blevet enige om vi tiden nu er inde til at vi vil prøve at se om vi kan få et barn :) Jeg har dog netop startet på en pakke p-pille r(har taget i 4 dage), så skal jeg tage pakken færdig eller bare stoppe fra nu af? Jeg ved ikke rigtig hvad man skal gøre, og jeg kan ikke finde noget om det på nettet. Jeg ønsker jo ikke at lave helt kuk i systemet..
Jeg håber nogle kan hjælpe med råd og erfaringer :) Nu vil man jo gerne igang med at lave ønskebarnet :D

Kommentarer

  • Du bør tage denne pakning færdig, få den kunstigt fremkaldte blødning, og så lade være med at starte på en ny pakning. At stoppe nu giver bare endnu mere rod og forvirring i dit fertilitetscenter.

    I og med, at du netop er begyndt på en ny pakning, så er jeres beslutning jo meget, meget ny, så det er vel fint, I lige har nogen tid til at lade tanken bundfælde sig.

    Husk - at for nogle går det hurtigt med at blive gravide, men for de fleste går der altså nogen tid, og for nogle går der endda lang tid - alle dele er lige naturligt, og behøver ikke betyde, at der er noget galt.

    Afhængigt af hvor længe, du har taget p-piller, kan der sagtens gå tid, før kroppen finder sit naturlige leje igen.

    Det værste I kan gøre er at tænke i forplantning ved hvert eneste samleje fra nu af. Prøv om I kan slappe af og lade lille ny komme, når lille ny er parat til det.
    Hav sex, når I har lyst og ikke fordi det nu passer med ægløsning og sandsynlighedsberegning.
  • Det er faktisk mest fordi jeg har hørt / læst at der netop kan gå lang tid med at få det ud af systemet - derfor tænkte jeg at jeg abre gerne ville af pillerne hurtigst muligt. Det er ikke en helt ny beslutning, men jeg havde bare slet ingen anelse om at der kunne gå lang tid inden p-pillerne var ude af systemet..
  • Det er også rigtigt, for nogle kan der gå endog meget lang tid, før disse hormoner er ude af kroppen igen.

    Men - og det er så min holdning - jeg vil mene, at du laver endnu mere rod ved at stoppe mens du er i et forløb, end vente til pakningen er taget færdig.

    Desværre er der rigtigt mange bivirkninger ved disse p-midler, som man ikke bliver oplyst om, når man vælger den form for prævention.

    Af en eller anden - mig ubegribelig - grund får man kun at vide, at disse p-midler er noget så gode og fantastiske. Hvis man oplever bivirkninger, så er der "nok" en anden årsag.

    Og ja, selv om det for nogle kan tage lang tid, så er der altså også dem, der ikke oplever nævneværdige problemer og rimeligt hurtigt bliver gravide, men der kan - helt naturligt - sagtens gå et halvt til et helt år, før der er bingo, uden at det betyder, at der er noget som helst galt, så prøv at starte med at tænke sådan. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.