Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Symptomer på angst - og naturmedicin

Redigeret 19 august, 2013, 15:09 i Angst
Hej.

Jeg lider af generaliseret angst med noget sygdomsangst indover. Jeg er meget bange for at dø.
Jeg er 36 år, har to vidunderlige børn og en dejlig mand.

Jeg har haft angsten mere eller mindre i mange år, hvor jeg føler jeg har prøvet alverden for at få bugt med det.

Jeg har det sidste stykke tid haft trykken i brystet, følelse af stikken i hjertet og en underlig følelse af sug igennem kroppen - specielt brystkassen. Mit hjerte er undersøgt og jeg fejler ikke noget på det område.

Er der nogen, der kan fortælle mig om dette kan være relateret til angsten - specielt det med suget. Jeg synes det kommer lige pludseligt uden varsel og ikke altid på tidspunkter, hvor jeg føler mig angst.

En anden ting omkring medicin. Min læge synes ikke det er den bedste ide at jeg får medicin pga. bivirkningerne. Både han og jeg tror at de vil gøre at jeg har endnu mere fokus på min krop.

Derfor har jeg tænkt om der findes noget naturmedicin som evt. kan hjælpe?

Hilsen J

Kommentarer

  • Indstillinger
    Angst og de symptomer, som du nævner, ses også ved miljøforgiftning f.eks. med kviksølv.
    Mere læsning her: www.tungmetal.dk
  • Indstillinger
    Hej jette, jeg har lidt af generaliseret og sygdom angst i snart 3 år og ja dine symptomer ligner psykosomatiske symptomer, jeg gik i 2,5 år med mange forskellige psykosomatiske symptomer uden nogen vidste det var angst jeg fejled og det var selvom jeg har været ved læge osv over 50 gange, så det er ikke altid kroppen og hoved følges ad.

    Når du skriver læge er det så en psykiater du mener? Ellers vil jeg ud fra dit indlæg mene du burde få en henvisning til en.

    Ang naturmedicin har jeg ikke den store kendskab men har læst 2 bøger der har hjulpet mig og hvor de nævner lidt om naturmedicin. Angst tæt på af dion knudsen og Behandling af stress, angst og depression uden medicin eller terapi af david servan schreiber.

    Ang bivirkninger ved medicin så nægtede jeg i 5 mdr at tage mere end 25mg lyrica fordi jeg troede at alt min angst var bivirkninger det betød mit liv var et helvede rent ud sagt i flere mdr og idag hvor jeg næsten er oppe på fuld styrke(175mg) kan jeg godt se hvor stor en idiot jeg var.

    Du skal have held og lykke med din kamp og husk solen skinner måske ikke i dag men måske i morgen.
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg har også angst og jeg er begyndt at tage Modigen efter at have læst en del om det. Bla hvad andre har oplevet. Om det hjælper på angst tør jeg ikke love ellers er motion meget godt. Tager også D vitamin og fiskeolie.

    Tanker herfra
  • Indstillinger
    Hvis du vælger at bruge modigen (overvej at tale med din læge først) bør du være opmærksom på at p-piller kan påvirkes af modigen og at p-pillerne derfor kan få nedsat virkning (bør ikke bruges på samme tid).
  • Indstillinger
    min læge synes at det var en god ide ;-) så nu prøver jeg det. Ja ved godt der er nogle ting som Modigen ikke går så godt i spænd med :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.