Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svimmelhed??

Redigeret 12 august, 2013, 12:26 i Anoreksi
Hejsa alle. Er en ung pige på 20, har haft en svær depression i godt et år nu. Og med medicin og ingen motion tager man sku på! ;) Meen anyway har ik spist i knap 2 uger nu( ved godt det er usundt) det er bare en midlertidig løsning til jeg kommer ned på den vægt jeg gerne vil. Men her på det seneste er jeg blevet meget svimmel hver gang laver noget. Nogen der har nogle råd til hvordan det kan stoppes?? udover at jeg skal spise , for det sker ik før jeg vejer hvad jeg gerne vil.

Mvh mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    får du væske nok -- cirka 2 l dagligt ---det er også godt for din vægt ---
  • Indstillinger
    Det er ikke kun usundt - det er direkte farligt at lade være med at spise.

    Din krop har altså brug for helt livsnødvendige næringsstoffer for at kunne fungere, og det er derfor, du nu er svimmel.

    Hvis du vitterlig ER overvægtig, så bør du spise sundt og fedtfattigt - f.eks. masser af frugt og grønt, men absolut sørge for at blive ordentligt mæt og spise et godt måltid mindst tre gange dagligt. Men - du får absolut ikke et godt og pænt vægttab ved at sulte dig.

    Hvor høj er du? Hvor meget vejer du?
  • Indstillinger
    Nu ser jeg lige, at du ikke ønsker at spise, før du har opnået dit vægttab.

    Det er den værst tænkelige slankekur, du overhovedet kan finde på. Du risikerer at blive alvorligt syg, og råde ubodelige skader på vitale dele i din krop - før du har opnået det ønskede resultat.

    Så - derfor er sult IKKE metoden til at tabe sig.
  • Indstillinger
    Hej Putte
    Jeg tror at du skal en tur forbi din læge, for det lyder ret sygt ikke at spise i to uger. Nedsat appetit er et typisk symptom på depression, og det er den værste måde at tabe sig på. Din krop tror at du er i Nordkorea og går på hunger forbrænding, som fortsætter når du spiser igen, og du vil derfor fremover få svært ved at holde din vægt.
    Så hen til lægen inden det går helt galt
    VH
  • Indstillinger
    Solo313 : mangler sikkert væske så , mange tak :)



    Lotte123 : hejsa , jeg er 174 og vejer nu 59 :(
    Ved godt det er farligt men ja.. Men mange tak :)




    Gerda1 : hejsa , ja ved det godt. men har haft en depression i et år snart:(
    Og fået angst oveni, så et motions center er ikke en mulighed, så
    Kommer ingen vejne med en rigtig slankekur. Men mange tak :)

    Mvh putte
Log in eller Registrér for at kommentere.