Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sug i brystkassen - ekstrasystoler ?

Redigeret 23 oktober, 2013, 05:58 i Hjerteproblemer
Hej.

Jeg har den seneste tid oplevet pludselige "sug" i brystkassen og op mod halsen. I starten troede jeg det kom i forbindelse med ekstrasystoler, men det er jeg ikke sikker på, at de gør ?

Det skal siges, at jeg har fået foretaget EKG, røntgen af hjerte/lunger og ultralydsscanning af hjertet. Alt var helt normalt.

Jeg lider af sygdomsangst, så derfor har jeg meget fokus på alt, hvad der sker i min krop - specielt omkring hjertet.

De "sug" gør ikke ondt og varer kun et kort øjeblik.
Er der andre der har prøvet noget lignende - evt. i forbindelse med ekstrasystoler? Eller hvordan oplever i andre disse ekstra slag.
Jeg registrerer ikke, at mit hjerte slår ekstra slag eller springer et slag over, men opdage kun den sugende fornemmelse.

Jeg er ikke som sådan bange for at mit hjerte fejler noget, da jeg er undersøgt, men er alligevel betænkelig ved disse "sug" - og er bange for om det er noget, der kan skade mit hjerte.

J

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej j.

    Det du skriver med sus i brystet kender jeg også en del til. Jeg har haft det i en lang periode, også hvor jeg kan mærke det helt op i halsen. Det er vildt ubehageligt, jeg har også en del hertebanken, især når jeg kun spekulerer på mit hjerte .jeg lider meget af stress i perioder..

    Jeanette
  • Indstillinger
    Hej

    Det lyder som ekstra slag - jeg har selv haft rigtig mange af dem i en periode med D vitamin mangel.
    Jeg var så "heldig" at være til undersøgelse med en stress test af hjertet mens jeg havde disse ekstraslag. Og hjertelægen stod bare lige så stille og roligt og sagde "nu kommer der et ekstraslag" - så jeg kunne mærke det der sug i brystet/halsen.
    Hvis dit hjerte er undersøgt, så er der sikkert intet i vejen. Men kender godt angsten og ved hvad den gør ved en!!!
    Har du mulighed for at snakke med din læge for at få lidt ro??
Log in eller Registrér for at kommentere.