Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan kommer vi videre?

Redigeret 8 august, 2013, 01:44 i Utroskab
Jeg har været sammen med min kæreste i 1½ år og vi, min datter og jeg, er lige flyttet hjem til ham.

For et par uger siden, bliver min kæreste kontaktet af en kvinde, han tidligere, før min tid, har skrevet med på nettet. Hun skriver og spørger om han stadigvæk er i et forhold og hvordan det går. Han fortæller mig, at hun har skrevet og han hende svarer tilbage, at han ikke er interesseret da han har fået en ny kæreste.

Der går et par dage, så sender hun ham nogle frække billeder. Det tænder ham åbenbart og han svarer hende tilbage. De skriver i nogle dage og sender hinanden frække billeder og aftaler så at mødes med henblik på sex. Hendes kæreste opdager det og skriver til mig. Jeg konfronterer min kæreste med det. I første omgang benægter han det, men indrømmer så til sidst. Han lover ikke at gøre det igen og siger, at det er mig han elsker. Tilliden er virkelig blevet brudt, synes jeg. Hvad gør vi for at undgå, at han bliver fristet igen, eller at han selv om han bliver fristet, siger fra.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Øv, det var en rigtig træls en vågne op til så kort tid inde i Jeres forhold, I skulle da gerne være godt forelskede på dette tidspunkt - ikke en gang en 4-års krise at læne sig op ad.

    Jeg har tænkt længe over det og synes det er svært at foreslå noget brugbart, men er kommet frem til følgende baseret på det som jeg selv har været igennem og haft brug for (selv om situationen er en lidt anden).

    Selvfølgelig vil du gerne have lidt tryghed omkring dig, nu hvor du lige er flyttet, har et barn med og alting er forholdsvis nyt.

    Jeg tænker, at det er nødvendigt for både ham og dig at finde frem til, hvilke overbevisninger, holdninger og værdier han har, som gør det muligt for at ham at gøre som han gjorde.

    Her er et par stykker, som umiddelbart springer i øjnene - der er sikkert flere, når i får talt om tingene. for tale om det, det er i nødt til, også for at lægge gode vaner ind i forholdet fra start.

    Mulige overbevisninger som han muligvis bekender sig til:
    * Det er OK at lyve - alle gør det hele tiden.
    * Det er OK at have lidt kørende ved siden af
    * Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af, og det var jo ikke meningen du skulle finde ud af det
    * Det er OK at sexte - legen gik bare for vidt

    Værdimæssigt, hvor er han henne? Tror han på ubetinget ærlighed? Nej, hvorfor ikke? er det OK med ham, at du dater andre også? Nej, hvorfor ikke?

    Der er sikkert flere ting I kunne tale om.

    Det er også vigtigt, at du får markeret dine grænser - hvad kan du leve med og hvad ikke. Er det OK at kysse, flirte, sexte, have "venner" af modsat køn - hvor præcis går jeres grænser hver især. Og hvis ikke du synes det er i orden hvad han har gjort, så skal han heller ikke være i tvivl om det - marker det som en dealbreaker.

    Det var hvad jeg kunne komme frem til - held og lykke, den er helt sikkert ikke nem at sluge.
  • Indstillinger
    Hej cpacan4

    Jeg takker for dit svar, som jeg virkelig kan bruge til det noget. Du har virkelig givet mig noget, jeg kan arbejde med.

    Mange hilsner Pusling
Log in eller Registrér for at kommentere.