Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

For hurtig hjerterytme (20 år/ 130+ slag i stående stilling)

Redigeret 27 oktober, 2013, 04:53 i Hjerteproblemer
Hejsan. Jeg har skrevet her før ang. mulige bivirkninger af HPV vaccine. Efter den anden sprøjte ændrede det hele sig, og min krop drillede mere og mere med tiden.
Jeg er begyndt at have tendenser til at læne mig op ad ting, når jeg står og f.eks tager opvasken eller børster tænder. Jeg har haft trykken for brystet i flere dage nu - og igår før jeg tog på arbejde så kunne jeg mærke hjertet banke voldsomt. På arbejde (arbejder som opvasker, så jeg står meget stille på samme sted i varmt køkken) så kunne jeg mærke at mit hjerte var heeelt op at køre. Hvergang jeg tog rygepause og satte mig udenfor så gik min puls ned til normalt i siddende stilling. Lige med det samme jeg stod op, så var det oppe at køre igen.

Da jeg kom hjem, fik jeg målt den da jeg sad ned og den var som regel imellem 60-90 i minuttet. Da jeg stod op i få minutter og børstede tænder og sådan lidt, så var min puls 130 i min. og over. (Rimelig sikker på at den var LANGT over 130 på arbejde) Og jeg sørgede for at jeg ikke stod op for hurtigt.

Jeg blev bekymret da det har stået på længe tror jeg, uden at jeg vidste det (pga. ubevidste tendenser/lyst til at sidde mere ned end normalt) så jeg hørte vagtlægen ad om det var normalt. (Netop pga. at det ikke er normalt at være så ung og have grundt til bekymringer om hjertet)
Han gav mig ikke en chance for at forklare mig hvorfor jeg rang, da han så at jeg kun er 20 år og sagde at det var ikke en chance at det var noget galt med mig da jeg er så ung.

Jeg tænker lidt, om det kan være noget der hedder POTS eller noget? har en tid hos lægen på onsdag, men kan ikke lade være med at tænke over hvad det kan være.Jeg er blevet mere selvbevidst, og frygter lidt at stå op eller gå nu her. Nogen der kender til hvad det kan være?