Hjem Stofskifte Forstyrrelser i stofskiftet

Overmedicineret

Redigeret 3 august, 2013, 22:05 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hejsa. Jeg plejer at have for lavt stofskifte, men her efter min graviditet er det pludselig blevet for højt. Tsh er 0,01 - kan nogen fortælle mig, om det er meget for højt eller lidt for højt? For jeg har det godt nok skidt (og jeg har jo en baby på 11 uger, jeg skal tage mig af). Det

Kommentarer

  • Det er svært at sige for det er t3 og ikke tsh der er det aktive hormon.

    Det ses jævnligt at personer med for lavt stoftskifte pludselig får et for højt -og efter behandlingen lavt igen.

    Du må få din læge til at henvise dig til undersøgelse. En af dem er med et radioaktivt stof, men det er hurtigt ude af kroppen. Du må dog ikke amme i nogle dage så den overvejelse skal du lige have ind over, måske spørge din sundhedsplejerske.

    Der findes nogle lange, men rigtig gode tråde her på netdoktor om stofskiftet som jeg kun kan anbefale at læse.
  • Tak for dit svar :-) jeg er tilknyttet Endokrinologisk afdeling, men skal vist kun have taget de "almindelige" blodprøver næste gang, først i september. Det kan være, de regner med, at det er faldet der.
    Jeg har læst en masse om det, men må indrømme at jeg synes, stofskiftesygdomme er en ret kompleks størrelse. Det er ikke så let at forstå, det hele... Når jeg skriver her, er det fordi det høje stofskifte er nyt for mig, og jeg ikke kan vurdere, om det er derfra mine symptomer kommer. Men jeg kan da læse mig til, at det virker som ret klassiske symptomer. Puha, det er ikke sjovt at have det så skidt, når det kan vare tid, før man er reguleret på plads.
    I fht prøver, så ville jeg ikke have lyst til ikke at amme i et par dage, når han er så lille. .
Log in eller Registrér for at kommentere.