Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Var det en tidlig spontan abort??

Redigeret 31 juli, 2013, 19:20 i Ufrivillig abort
Hej!
Jeg havde ubeskyttede sex 6 uger siden lige omkring min ægløsning og var derfor i tvivl om jeg kunne være gravid. Jeg besluttede mig for at vente og se om min menstruation skulle komme til tiden, hvilket den så ikke gjorde, jeg var tæt på at tage en test da jeg begynder at få smerter i underlivet, og tænker at det nok er menstruation. Hvilket det også var, men dog kræftigere end normalt. Jeg finder ikke decideret noget der minder om et foster men anden dag af min menstruation finder jeg noget som virkelig ligner en lille navlestreng, noget jeg aldrig har oplevede før, virkelig usædvanligt. Jeg har hørt at det er normalt nok at aborter i den første måned uden man egentlig lægger mærke til det. Men hvad synes i? Kunne det have været en spontan abort? Jeg ved slet ikke hvad jeg skal tænke? Gad bare godt vide hvad andre tror?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er næppe noget af et foster eller lign. du har set. På så tidligt et tidspunkt i en graviditet, skal du have et mikroskop for at se noget som helst. Dermed ikke sagt, at det ikke kan være en spontan abort, for det kan det godt. Ca. 25% af alle graviditeter ender i en spontan abort, hvor det oftest opleves som en ekstra kraftig mensturation. Selv om du evt. var gravid, så er der ikke noget at gøre på så tidligt et tidspunkt.
    Men det behøver ikke være en abort. At din menses er forsinket kan lige så godt skyldes nervøsitet i f.h.t. om du nu er blevet gravid eller ej. Når menses er forsinket, kan den enten være meget svag eller meget kraftig. Det betyder ikke noget, men kan godt gøre en ekstra nervøs ;-)

    Ikke for at være moralsk, men hvis du ikke ønsker et barn - og det er altså mega hårdt arbejde at have et - så er det en rigtig god idé at beskytte sig.
Log in eller Registrér for at kommentere.