Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Assymetri - Øre stritter mm.

Redigeret 30 juli, 2013, 16:05 i Skønhed og velvære
Hej alle.

Jeg er en ung fyr, der lider af tydelig assymetri i ansigtet, hvilket jeg i mange år har været meget ked af.

Først og fremmest stritter mit ene øre væsentligt meget ud i luften, mens det andet siddet flot ind til øret. Det har været et problem for mig gennem det meste af folkeskolen og har ALTID været så træt af det. Når jeg har fået taget billeder vender jeg automatisk min "pæne" side til og sådan bør det bare ikke være!

For nogle måneder (sjovt nok først nu) fandt jeg ud af at mit ansigt faktisk er meget assymetrisk.

Når jeg står og kigger mig selv i et spejl ses det ikke særlig tydeligt. Men så snart der bliver taget et billede eller en video, hvor jeg ikke længere er spejlvendt er det RIGTIG tydeligt.

Mit smil/min mund er meget skæv. Min mundvige i min ellers pæne side hænger meget ned ad, hvilket gør at jeg ikke får et D-formet smil. Det er ikke så slemt når jeg ikke smiler, men når jeg smiler, snakker, synger ser det ud som om den venstre side af munden er meget mere livlig, mens den anden side "hænger lidt."

Det er de to problemer jeg er klart mest træt af!

Men derudover kan jeg også se at min kæbe i den side hvor mit øre stritter og mit smil er pænt også er en del bredere end i den anden side.

Så det ser altså lidt ud som om jeg har ligget på min højre side, som er blevet mast lidt, mens den anden ikke gør. (Skal dog lige siges at ingen i min familie - far, mor eller lillebror, har eller har haft stritøre)


Det er altså noget der irritere mig grænseløst. Jeg tænker over hver gang jeg snakker med en pige, at jeg lige skal vise mig fra den rigtige vinkel osv. osv. osv.

Generelt er jeg glad for mig selv og synes egentlig jeg er en pæn fyr, bortset fra assymetrien.

Det kan til tider give et lille knæk i selvtilliden, samtidig med at det bare er irriterende at jeg ikke bare kan slappe af.

Derfor vil jeg høre om der er nogle der kender noget til hvad der kan gøres ved det?

Kan man via. sin egen læge bliver opereret for det? Skal lige siges jeg ikke vil ud i en kæmpe stor operation, men jeg mener at have hørt at folk der skal have lagt begge deres ører ind, får gjort det med en snup tag. Men det med smilet og kæben, er det noget der også kan ordnes simpelt. Kæben har dog mindste prioitet!
Log in eller Registrér for at kommentere.