Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angst, Depression, Stress.

Redigeret 11 november, 2013, 10:12 i Åben debat om depression
Hej allesammen her inde.

Jeg er en ung mand på 26 år.

Jeg har på det de sidste 2 måneder været meget presset, der er så mange familieproblemer i min familie, nogle gå hele og bagtaler mig og min kæreste i familien. Jeg har haft en meget nem barndom, mine forældre svigtede mig, og det kunne ikke gå hurtig nok med at få den ene barn efter den anden, så blev man bare skubbet til side. Jeg kan slet ikke snakke med mine forældre mere, og jeg orker det bare ikke. Alle problemerne er først kommet frem nu her i år, selvom det har stået på i rigtig mange år efter hånden. Mine søskende kan jeg slet ikke sammen med, de har altid gået og bagtalt mig, og lånt penge af mig som de hellere aldrig nogensinde har betalt, ligså har min mor og taget rigtig mange penge fra mig igennem tiden, som hun også først er gået til bekendelse med her for et par måneder siden, og det kan jeg bare ikke tilgive hende for. Oven i det hele med problemerne her, bliver jeg ramt af en nyresten anfald, hvor jeg bliver indlagt, for opreret i så kaldt JJ Katater ind for at skåne den ene nyre, og min nyresten kom heldivis ud af sig selv via det JJ kateter, smertefuld oplevelse, som jeg er kommet godt over. Men her efter med alle dem familieproblemer og samt med min nyresten sygdom, er jeg blevet ramt af, ja var ved min egen læge han kaldte det pyskiske belastninger. Jeg tror hele tiden, det er angst, eller depression, eller stress, ham min læge kalder det pyskiske belastninger, og at jeg har tendens til at få pyskiske belastninger, jeg er nu kommet på nogle piller som hedder venlafaxin stada 75 mg. Jeg blev forbindelse med min indlæggelse undersøgt på kryds og tværs, alt er helt fint. Men symptomerne jeg døjer med efter al det er, træthed, anfald hurtig vejrtrækning, hjertebanken, svimmelhed, føler en klump i halsen, maveproblemer, føler at jeg ikke rigtig orker noget, føler jeg kunne sove hele tiden, rysten, tankerne der bare køre og køre rundt i mit hoved, så det giver letter trykken i hovedet, jeg for også nogle gange prikken og stikken forskellige steder på kroppen, kan også godt mærke at min muskler er anspændt. Jeg ville da meget gerne høre om nogle har oplevet noget af det samme som jeg har, og hvad for en slags dianosen er og hedder, og om man evt skal have en henvisning til en pyskolog eller noget andet.

Hilsen

Jakob

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej, det lyder til du har det rigtig træls, efter en operation og en del belastning omkring det og nu er det over og endt godt kan man godt gå ned med flaget:( og de ting der er sket i ens liv kommer op til overfladen,det måske det der er sket for dig da det lyder til du har haft /har en del at slås med og det fylder dag og nat,kroppen finder ingen ro og man spænder ubevist og det gør man kan få hjertebanken og komme i en situation med fysisk og psykisk stress og så er man inde i en rigtig ond spiral,for mit vedkommen gik jeg til pilates for at lære bla vejrtrækningsøvelser og det hjalp ,gik en tur på 2-3 km aften eller dag for at rense hoved og sind,prøvede at snakke mig selv til fornuft og ved at sige ta det roligt du er undersøgt det er ikke noget alvorligt,lod være med at opsøge folk der havde for mange problemer mv var kun beskæftiget med det jeg synes om,gav mig lov til at være egoistisk ,det skal dog siges at jeg i en periode fik en halv beroligende til nat,da det er godt at få hvilket ud,selv om jeg hader piller.men det er nok ingen dum ide at få nogle gange hos en psykolog for dit ved kommen da du modsat mig har haft en træls barndom der måske skal ta's hulpå ,håber det hjælper dig lidt,Go bedring
  • Indstillinger
    Hej Jacob,

    Jeg håber du allerede har fået det bedre, for det lyder ikke til du havde det for rart da du skrev dit indlæg. Jeg ville nok starte ved lægen og få en henvisning til en god psykolog hvis jeg var dig. Hvis din læge ikke vil give det, så find en anden læge....

    Med en henvisning får du typisk 12 samtaler til en meget nedsat pris, og du kan typisk gå tilbage til din læge og få 12 mere hvis der er brug for det. Men ved en dygtig psykolog vil du nok opleve at du får de bedre allerede efter de første par gange.

    Held og lykke med det! Knus,

    Line
Log in eller Registrér for at kommentere.