Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Endnu en med hovedpine, svimmelhed og mangel på energi...

Redigeret 29 juli, 2013, 16:30 i Spørg Netdoktors brugere
Hej

Jeg vil starte med at sige, at jeg har læst mange af "hovedpine og svimmelhed" indlæg på netdoktor, men har ikke kunne finde noget der matcher mit problem 100%, derfor valgte jeg at lave et nyt tråd.

Jeg har i nu i ca. et års tid haft hovepine og svimmelhed af skiftende styrke og derudover følt mig fuldstændig afkræftet. Det har ikke generet mig væsentligt i starten, da hovedpinen ikke var så slem og der var forholdsvis langt imellem og manglen på energi kunne vel bare skyldes almindelig dovenskab. Men i de sidste 3-4 måneder, er svimmelheden og især hovedpinen taget til i både styrke og hyppighed. Desuden føler jeg konstant træt og føler ikke jeg har overskud til noget som helst. Især det sidste kan være en forhindring til dagligt, da jeg har et studie, der skal passes og jeg føler slet ikke, at jeg er gammel nok at konstant være træt og have hovedpine. ( er i midt tyverne)

I starten troede jeg bare, at hovedpinen og manglen på energi skyldes dårlig kost (jeg er en mand uden nogen form for kulinariske egenskaber, som bor alene), så jeg lagde min kost om for nogle måneder siden, hvor jeg begyndte jeg spise sundt og varieret - men det hjalp ikke. Manglen på energi synes jeg heller ikke man kan kalde almindelig dovenskab, da jeg før i tiden var yderst aktiv og gik til flere forskellige sport, men nu virker altså en simpel gåtur på 150 meter til den nærmeste købmand uoverskuelig.

Jeg gik til lægen med mit problem for nogle måneder siden, men hans bud var ligesom alle de andres jeg har snakket med - læg din kost om. Men det har jeg altså gjort og det har slet ikke hjulpet - snarere tværtimod.

Men nu kommer det sjove. For et par uger siden, var jeg afsted i 10 dage på ferie sydpå i ulidelig varme. Og i de 10 dage, hvor jeg i øvrigt spiste NOGET mere usundt end jeg gør normalt, og burde havde følt mig mere træt og afkræftet pga. varmen, havde jeg ikke hovedpine én gang og følte mig generelt ret godt tilpas - ingen hovedpine, ingen svimmelhed og ingen træthed. Da jeg så kom tilbage, havde jeg konstant hovedpine 3 dage i træk fra morgen til aften og var hele tiden træt. Og her tænker jeg så - måske har det noget med min lejlighed at gøre? En form for svamp eller lign.? Det kan også passe sammen med, at jeg har boet i min nuværende lejlighed i halvandet år og det er dér, problemerne så småt begyndte. Er der nogen der har erfaring med sådan noget, eller måske har et bud på hvad jeg fejler? Jeg ved som sagt ikke, om det har noget med min lejlighed at gøre - det er bare mit bedste bud.

PS. Det skal naturligvis også nævnes at jeg ikke fejler noget generelt. Er sjældent syg, har ingen allergier eller lign., har aldrig haft psykiske problemer, HAR haft kyssesyge og spiser forholdsvis sundt og drikker rigeligt med væske.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tænker, at du måske har D-vitaminmangel. Det bliver man rigtig træt af. Kan det være, at du har fået meget sol og derfor føler dig mere frisk og med energi nu på grund af D-vitaminmangel?

    Måske er du stresset, og derfor er hovedpinen forsvundet på din ferie, hvor du havde mulighed for at slappe af?
  • Indstillinger
    Jeg har en veninde, som har følt sig syg længe.

    Efter hun er holdt op med at spise flere forskellige ting, ja, der er faktisk mange ting hun har fundet ud af gør hende dårlig, så har hun det nu meget bedre.

    Naturligvis kan der også være noget i din lejlighed, som berører dig på en eller anden måde. Det er jo en kendt sag man bliver syg af skimmelsvampe.

    Er det mangel på vitaminer, er det maden du ikke tåler eller er det svampeangreb.

    Du må vist i gang med et detektivarbejde.


    ps. min veninde lagde mærke til når hun havde spist noget hun blev dårlig af, holdt hun op med at spise det og fik det bedre. Jo, det har taget lang tid at finde ud af hvad hun skulle holde sig fra.

    Men nu skriver du jo det begyndte i din lejlighed, så mon ikke du skulle begynde der. Du kunne jo starte med at få undersøgt om der er svampeangreb.
  • Indstillinger
    persille1 og sommerfuglen2013

    Mange tak for jeres svar. Det kan sagtens være d-vitaminmangel. Jeg spiser godt nok nogle vitaminpiller hver dag, hvor der er d-vitamin i, men det er vel slet ikke sikkert, at det er nok. Og det kan være meget svært at få sol i Danmark!

    Det kunne også sagtens være noget jeg spiser, men jeg fik taget en allergitest, da jeg var hos lægen dengang og var hverken allergisk for mejeriprodukter, hvede, byg eller andet sjov.

    Grunden til at jeg tænkte, at der måske var noget svamp eller andet godt i lejligheden var, at det så småt begyndte, da jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed og at jeg næsten aldrig får det dårligt, når jeg ikke er hjemme. Det der taler imod er dog, at det er et rimelig nyt byggeri og min underbo, som jeg ofte taler med, har ikke samme problemer. Men der er vel ikke andet at gøre, end at få nogen til at undersøge om der gemmer sig noget svamp et sted!

    Endnu engang, mange tak for jeres svar!
  • Indstillinger
    Med hensyn til lejligheden kunne det jo også være der var brugt nogle materialer, du ikke tåler. Men jeg ved, det er ikke nemt at finde ud af. Hvad med dine møbler eller dit sengetøj. Der er meget at tænke over.

    Min veninde blev også testet, men hun blev ikke testet for det hun har opdaget, hun ikke tåler. Men det drejede sig nu mest om mavesmerter.
  • Indstillinger
    Hovedpine, træthed, problemer med indlæring / hukommelse etc. kan også ses hos individer, som er særligt følsomme overfor elektromagnetiske felter fra mobil-telefoner / trådløst teknologi etc..
Log in eller Registrér for at kommentere.