Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Faldt på skulderen

Redigeret 28 juli, 2013, 16:54 i Sportsskader
Her for et par dage faldt jeg af en hest og landede på siden, med armen ind til kroppen. Altså faldt jeg også på skulderen.

Det var et lidt fjollet fald og ikke særlig dramatisk. Jeg blev lidt øm i den nederste del af min arm men ellers gjorde det overhovedet ikke ondt. Da jeg vågnede i går var jeg lidt øm i armen, men ikke i skulderen. Det føltes som ømme muskler. Men så da jeg senere den dag skulle støtte på armen for at få fat i noget på køkkenbordet, var det ligesom den næsten gav efter og det gjorde mere ondt og nu også i skulderen. Smerten er ikke rigtig forsvundet siden. Jeg har nu i dag endnu mere ondt og skulderen føles stiv og det gør ondt når jeg bevæger den. Jeg kan stadig ikke rigtig støtte på den.

Jeg er lidt i tvivl om jeg bare skal give den tid til at komme sig, eller om jeg burde få den undersøgt af min læge og evt taget røntgen. Er der nogen her som har oplevet noget lignende? Hvad gjorde i?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kiwi

    Øv for en ridetur.

    Er der fri bevægelighed bruge arm og skulderen?
    Kan du få armen op over hovedet, som når du sætter hår?

    Prøv at holde armen ind til dig, sådan at underarmen ligger hen over din mave, slap af i skulderen og uden at spænde, føre du hånd og underarm udad, så fingerne peger ud i rummet, mens du holder overarmen ind til den side armen høre til.
    Hvordan føles det? Er der smerter, så er det vagtlægen og skadestuen.
    Det allerbedste er at få skulderen tjekket, da de bittesmå ledbånd kan tage skade af faldet.

    God bedring
    Rita
  • Indstillinger
    Hej, tusinde tak for dit svar!

    Jeg kan godt bevæge armen som jeg vil, men der er nogen stæder hvor det gør lidt ondt, blandt andet når jeg løfter den op over hovedet. Min skulder siger også knæk nogen steder.

    Den test du nævner gør også en smule ondt, men først når jeg når ud i næsten 180 grader.

    Tror jeg vil ringe til min egen læge for en sikkerheds skyld i morgen og høre hvad hun siger.
  • Indstillinger
    Hej Kiwi
    Det lyder som en fornuftig ide. :)

    Jeg krydser fingre for dig.

    Mange hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.