Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i maven/tarmene

Redigeret 27 september, 2013, 15:50 i Spørg Netdoktors brugere
Hej,

Nu har jeg i omtrent 2 måneder gået rundt med ondt i maven.
Det startede stille og roligt med jeg fik lidt ondt i maven en gang imellem men det var ikke så slemt at jeg troede der var noget seriøst galt.
Her 2 måneder senere lider jeg af kvalme flere gange om dagen. Smerterne i maven sidder under navlen og kommer flere gange om dagen. Generelt føler jeg mig sløj. Har været hos lægen og fået noget lansoprazol mod mavesyre men synes ikke det hjælper helt vildt meget.
Jeg får nogle gange lindring når jeg spiser også har jeg det godt i et styk tid til det vender tilbage. Om morgenen brænder min mave inden jeg får noget at spise.
Nogle der har oplevet noget lign. I så fald, hvad gjorde du ved det ?

Mvh.
Stephan

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg syntes du skal bede din læge om at blive tjekket for chroen,det er en slags betændelse i dine tarme.. sådan startet mit.. held og lykke og god bedring.
  • Indstillinger
    Det kan også være fordi lansoprazol'en ikke bliver taget rigtigt.
    Lansoprazol tages bedst 30-60 min før et måltid, det skyldes at maven skal være igang med at nedbryde maden når medicinen tager sin effekt, ellers virker den ikke lige så godt som ellers.

    Lansoprazol tåler ikke mælk eller mælkeprodukter. Det skyldes at kapslen går i stykker af dem.

    Det kan også være at du får for lille en styrke af lansoprazol.

    Der er selvfølgelig også andre muligheder, men der er i hvert fald et sted at starte. Når mad virker er det ofte et mavesyre problem...


    Hmm gammel post oprindeligt, så slet ikke sikkert det er relevant.
Log in eller Registrér for at kommentere.