Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min mand vil ikke skilles

Redigeret 5 oktober, 2013, 00:02 i Ægteskabsproblemer
Jeg har snart været gift i 14 år med min mand , vi har altid haft et mærkelig forhold selvom vi selv har valgt hinanden og det hverken er arrangeret eller tvangs ægteskab.. , vi er andet etnisk oprindelse end dansk, vi snakker aldrig sammen mere, det eneste tidspunkt vi er fysisk er sammen er når vi har sex og det er maks 2-3 gange om måneden hvilket jeg slet ikke nyder.... Jeg hader ham, jeg kan slet ikke li at være sammen med ham , jeg har prøvet at snakke med ham om skilsmisse men det nægter han, han bliver altid sur og siger at når børnene er store nok til at selv vælge hvem de vil bo hos kan vi snakke om skilsmisse .... Han har aldrig noget pænt at sige om mig, han kalder mig for... Tønde , elefant, , flodhest , møgdyr, æsel ... På grund af min vægt efter mine graviditeter .... Han gøre mit liv til mareridt ,,, jeg kan ikke få banket det i hovedet på ham at jeg ikke vil bo sammen med ham mere ... Han påstår altid at det eneste grund til jeg vil skilles er fordi jeg vil prøve en ny mand af.... Intet jeg gør er godt nok for ham... Han er altid så negativ ... Jeg har tit overvejet at tage livet af mig selv, men så kommer jeg til at tænke på vores børn der kommer til at vokse op uden en mor .... Ved ikke hvad jeg skal gøre ...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg undrer mig lidt. Han bestemmer da ikke om I kan blive skilt. Du kan da bare søge om skilsmisse.

    http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4579
  • Indstillinger
    Vil du skilles NOK! så tager du dit gode tøj og går, og lader tiden arbejde for dig, INGEN tvinger dig til at blive boende hos et menneske du ikke ønsker at bo hos, måske det er økonomien der gør at du ikke vælger at gå din vej?? men så tag på krise eller kvinde center så hjælper de dig videre.

    Og så læser du i øvrigt den folder der der omkring skilsmisse/separation på den side der er linket til.
  • Indstillinger
    Hej Saram,

    Det lyder faktisk lidt som det liv jeg havde for 4 år siden med min eksmand. Vi havde dog kun været gift i 8 år, så ikke så længe som du har. Jeg endte med at stå fast på at vi skulle til parterapi, og fandt en god terapeut, og jeg fik til sidst min daværende mand med derind. Det tog et par uger før han begyndte at åbne op, og det viste sig faktisk han havde en anden.

    Så på den ene side var det måske lidt spild af penge - for vi endte med at blive skildt - men på den anden side tør jeg ikke tænke på hvad der ville være sket - eller ikke sket - hvis vi ikke havde taget parterapi.

    Så jeg er faktisk meget enig med alle dem der har skrevet tidligere, men jeg kan om nogen sætte mig ind i hvor svært det må være. Det bedste råd jeg kan give dig er at stå fast på at du vil skilles og måske endda bare flytte ud?
Log in eller Registrér for at kommentere.