Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

CT/MR-Scanning.Tysk klinik, med dansk talende personale

Redigeret 26 juli, 2013, 10:33 i Åben debat om hjernen
Hej debattører

Er der en eller flere der har benyttet sig af at få hovedet enten CT eller MR scannet i TYSKLAND, Sverige eller Norge.

Dette skal bruges som be eller afkræftelse på en blodprop i hjernen.

Så vil jeg meget gerne høre fra dig/Jer om jeres erfaringer og hvis i kan anbefale en klinik og gerne pris.

På forhånd tak for hjælpen
Mange hilsner
Rita

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Rita.

    Hvorfor spørger du kun om norsk, svensk eller tysk klinik til at foretage en CT eller MR-scanning? Det kan du da også få foretaget herhjemme, når det er for at få konstateret evt. blodpropper på hjernen.

    De ses bedst på MR-scanningerne, det har jeg selv erfaret tilbage i 90erne, hvor en MR viste, at min hjernebark var fyldt med mange små ar efter propper i begge hjernehalvdele.

    Hvis du har mistanke eller har nogle symptomer, der kunne tolkes som værende i den retning, skal du da bede din læge om en henvisning til en neurolog eller selv konsultere en privat, der så kan henvise dig til en MR-scanning herhjemme.

    Håber det vil lykkes for dig eller den, du måske spørger for.

    En sommerhilsen fra

    1ekser
  • Indstillinger
    Hej 1ekser

    Tak for din besvarelse. :)

    Ja, det kan man.
    Okay, jeg var ikke klar over hvilke typer scanninger der er bedst til formålet, men det var taget ud fra min egen erfaring.

    Jeg er selv blevet CT.scannet ved mistanke om blodprop i hjernen.

    Min veninde vil allerhelst til Tyskland for at få foretaget scanningen.

    Da hun var allermest syg og ikke kunne forsvarer sig selv, klagede hendes læge over en manglende behandling af min veninde på Vejle sygehus, og det forfølger hende stadig nu her nogle år efter.

    Hun kan ikke få en reel udredning for hvad hun fejler, derfor er valget faldet på Tyskland med henblik på scanningen.

    Mange hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Hej igen Rita.

    Jeg forstår godt, at man kan blive frustreret over nogle behandlingssteder, det har jeg selv været mange gange, men det er jo, som du skriver, flere år siden, og der er dukket mange private hospitaler op herhjemme, der foretager MR-scanninger (jeg fik selv en CT-scanning et par år før MRen, men den viste intet) for blodpropper i hjernen. Prøv at google "MR-scanning af hjernen". Der er indtil flere muligheder, som din veninde så må bede sin læge om en henvisning til, eller selv betale, det skal hun jo også, hvis hun søger f.eks. Tyskland.

    Ønsker held og god bedring for din veninde.

    1ekser
  • Indstillinger
    Hej 1ekser

    Tak for svar, Den CT-Scanning jeg fik lavet i forbindelse med indlæggelse fordi jeg ikke havde ret meget styr på mine lemmer, urin eller mundvand, viste ikke nogen ny blodprop, men til gengæld viste den at jeg havde ar efter en ældre blodprop.
    I ugerne efter og nu er jeg ikke i tvivl om at jeg har haft en blodprop igen i hovedet, men hvad det kan jeg leve med, men at der ikke er megen information, eller om forskningen på området, at finde, syntes jeg er grotesk.

    Jeg mener også at man i dag MR-scanner for mistanke om Blødning eller blodprop i hjernen, da den skulle være mere detaljeret.
    Men det er jo også det du skriver.

    Det at tage til Tyskland er fordi, så har ingen danske læger adgang til hendes scanningsbilleder eller beskrivelsen af dem.

    Jeg er i gang med at undersøge om der kan laves scanninger i DK uden at nogen anden læge kan få adgang til hendes billeder og beskrivelsen, uden HENDES samtykke.
    Det er vi begge ret sikre på vil ske, hvis scanningen foregår her i DK.

    Ja selvfølgelig skal hun selv betale både privat og i Tyskland, men det er hun villig til.

    Tak.
    Mange hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Nej, Rita, du har nok ret i, at det, der bliver foretaget herhjemme, ikke kan undgå på et eller andet tidspunkt at lande "på lægens bord", så set ud fra det, forstår jeg godt meningen med at få det gjort i et andet land.

    Jeg måtte også slås lidt for at få en MR-scanning, for det blev kaldt resourcespild, når jeg var CT-scannet, og den ikke viste noget". Til min store glæde indkasserede jeg en undskyldning for fejlvurderingen, da MR-scanningen, ved det den viste, jo pludselig kunne forklare en hel del af mine symptomer. Helt ærligt, så fældede jeg en tåre, da jeg fik svaret, af bare lettelse over, at man nu pludselig kunne forstå mig og mine klager.

    Så jo, Rita den kan virkelig vise mere, så igen vil jeg håbe, I også får et resultat.

    Kh 1ekser
  • Indstillinger
    Hej 1ekser

    Ja det er uhyggelig at man skal behandles sådan i vores velfærdssystem, fordi man beder om en udredning, men heldigvis blev der givet en undskyldning, selvom den ikke heler noget.

    Tak fordi du var venlig til at svare.
    Go' sommer til dig og dine.

    kh.
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.