Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har taget 10 kilo på

Redigeret 24 juli, 2013, 07:46 i Åben debat om overvægt
Hej alle,

Er lidt nede i dag, da jeg trådte op på vægten igen efter lang tid... JEG HAR TAGET 10 KILO PÅ !?!?!?
Ved virkelig ikke hvordan det kan have gået så vidt ?
Jeg kan ikke se, at min krop har ændret sig?
Jeg vejede 57 kilo for 1,5 år siden, og det føles virkelig som i går, men anyway. Jeg spiser sundt, ved meget om sundhed, træner regelmæssigt, både fitness og crossfit, har måske været lidt sløv på det sidste men det er sommer og har ikke haft så meget energi, og det er jo kun inden for de sidste 2 mdr.
Nu står vægten pludselig på 67 og det er så frustrerende og synes det er lige lovlig meget for en pige på 165 og 16 år..
Er der nogen der har nogen gode råd til evt hvad der kunne være sket og hvordan jeg kan tabe det hele hurtigt igen...

mvh

Kommentarer

  • Indstillinger
    Frugt feder.

    Jeg ved, hvad der er sket for mig selv. Har hele vinteren spist meget frugt. Det feder altså. Med mindre det er i stedet for et måltid, men det er det ikke - det er EKSTRA.
    Nu har jeg nægtet mig selv at spise jordbær med mælk og sukker, ellers har jeg snart et par kilo mere.
    ja, sådan er det bare.
    Det sunde feder, når det er EKSTRA.
  • Indstillinger
    Man taber sig sjovt nok ved at gøre det modsatte af, hvad man gør, når man tager på ;-) Man indtager færre kalorier, end man forbruger. Du skal dog ikke længere ned end 1200-1500 kcal pr dag, da det vil gå ud over din fysiske udvikling, som du ikke er færdig med endnu.
    I princippet er det ligegyldigt, hvad du spiser, når bare du holder dig inden for kalorierammen. Det kan dog anbefales, at du spiser en sund, grov og varieret kost. Men vil du primært leve af øl og chokolade, så vil du stadig tabe dig, hvis du holder dig på 1200 kcal. Men jeg tror ikke, det kan anbefale :-)
    Er du først begyndt at træne inden for de sidste 1½ år? For så kan noget af din vægtstigning skyldes, at muskler vejer mere end fedt - omend det næppe er 10 kilo.
    Sidst men ikke mindst, så er det almindeligt, at man tager på i takt med, at man udvikler sig fra pige til kvinde. Og kan du vægtmæssigt ikke se forskel, så er jo da ikke blevet for tyk, men har måske nærmere fået mere kvindelige former m.v.
    Så inden du panikker: sørg for at leve sundt, men sør i endnu højere grad for at have det godt med dig selv og din krop. Så udjævner resten sig undervejs, skal du se :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.