Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

p-piller - graviditet

Redigeret 23 juli, 2013, 08:05 i Prævention
Hey alle hjælpsomme mennesker! :-) Jeg har været på p-piller i 3 måneder kun (dvs. en pakke med 3 blisterpakker eller hvad det nu hedder :-) ) og nu er jeg stoppet - Jeg er 21. Min mand og jeg blev enige om at vi ikke gad sådan noget p-pille osv og lade naturen gå sin gang :-) og vi er klar hvis jeg skulle blive gravid. Vi har efterhånden snakket om det en del. Mit spørgsmål er, om der er store chancer for at det sker hurtigt eller om der går noget tid, bare så jeg har en "mulig" idé hvis man kan sige det.

Vh. Muska og tak på forhånd :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tja.... Naturen går sin gang, og det gør den i sit eget tempo.

    For nogle går det hurtigt, for andre tager det lidt længere tid - så der ER altså ikke nogen rettesnor.

    Det bedste I kan gøre er at slappe af, have sex, når I har lyst - uden at tænke på, om det nu er den rette tid på måneden, cyklus, formering, men kun tænke på at I nyder hinanden - og lige pludselig en dag, så udebliver menstruationen og du er gravid. Lad være med at fare ud og teste i en uendelighed - lad være med at fokusere på om der er undfanget efter hvert samleje - for lige netop noget sådant kan stresse kroppen, og det i sig selv gør, at det kan blive mere vanskeligt, og det seksuelle kan hurtigt blive en slags "bedækning" frem for noget dejligt, som I nyder.

    Om der går en måned eller om der går et halvt år, er der ingen der ved, men I er unge, så I har tiden for jer - der er heller ingen grund til at bekymre sig, hvis der skulle gå et helt år - men når det er gået, så bør I nok kontakte lægen, men lad være med at gøre det til et problem før.

    Jeg er ret sikker på at om et år, så er du enten gravid - eller I sidder allerede med et barn.

    Selv var jeg - som du - kortvarigt på p-piller. De blev lagt væk, og jeg regnede med at der nok gik et halvt års tid med at "øve sig", men sådan var det ikke for mig - jeg blev gravid allerede efter en måned. Jeg havde "planlagt" et maj-barn , men fik altså et december-barn, og sådan var det. Men - sådan var det for mig - et halvt års tid er nok mere "almindeligt".

    Held og lykke, men lad naturen gå sin gang stille og roligt.
  • Indstillinger
    @lotte :-)

    Tusinde tak for din beroligende og positive besked.. Jeg forstår udmærket godt hvad du mener i hvert et ord. Jeg vil gøre mit bedste på at tage den med ro. I går tog jeg den bestemt ikke med ro hehe, men dejligt med din besked!

    Tak for fortsat god dag :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.