Hjem Sport, motion og ernæring Åben debat om overvægt

Optimalvægt.dk

Redigeret 23 juli, 2013, 09:32 i Åben debat om overvægt
Hej Netdoktor brugere.

Jeg fik forleden en lap papir i min postkasse fra noget der hedder Optimalvaegt.dk, og nysgerrig som jeg er, valgte jeg at gå ind på deres hjemmeside og tilmelde mig. Jeg skulle udfylde et referencenr. som stod på papirlappen, og kunne derefter læse mere om hvad de stod for, og hvad de kunne tilbyde. Man havde mulighed for at blive ringet op hvis man var interesseret i at blive kontaktet af dem, for at kunne opstarte kostvejledning fra dem.
Idag blev jeg så ringet op og spurgt om nogle forskellige ting og sager omkring min vægt og hvad jeg ønskede af resultater. Og manden jeg talte med spurgte flere gange om jeg 100% ville gå ind for det der skulle gøres. Og han sagde at jeg skulle opfylde nogle krav for at blive taget i betragtning til den hjælp de kunne tilbyde. Efter samtalen kunne han konstatere at jeg opfyldte kravene, og at de gerne ville hjælpe. Det ville komme til at koste mig et mindre opstartsgebyr og en månedlig ydelse. Prisen var for mig sådanset ok, ikke noget vildt eller noget. De vil så give mig en grundig kostplan med en fuld kropsanalyse og diverse andet.
Nu er jeg godtnok nysgerrig af natur, men dog ikke helt blåøjet, så jeg har ikke sagt helt ja endnu, og vil derfor gerne lige undersøge lidt.

Og så kommer mit spørgsmål. Er der nogen der kender til Optimalvægt.dk, evt. nogen som har egne erfaringer med dem, og kan give mig et indblik i om det er pengene værd, eller om det er fup og fiduser. Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget om firmaet som fortæller mig hverken det ene eller andet.

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Jeg gætter på, at det er det der "herbalife" - en slags pyramideselskab, hvor så mange som muligt skal tjene på det her. En del af deres medarbejdere har i hvert fald optimalvaegt.dk med i deres e-mailadresse.

    Så selvfølgelig opfylder du betingelserne - ham du har talt med, tjener nemlig godt på det, han sælger til dig, så alle vil givet opfylde disse betingelser og da så mange i kæden skal tjene på det, så det er faktisk ret dyrt.

    Jeg afviser ikke, at det er udmærket, og undrer mig lidt over, at du ikke finder det dyrt, men alt er jo relativt.

    Noget familie var en gang sælgere af det her, og der var ikke tal på de kapsler og de "shakes" jeg skulle indtage. Da jeg er noget forsigtig af natur med den slags, så spurgte jeg, hvad der ville ske, hvis jeg f.eks. fik for meget af en eller anden slags vitamin, og svaret var, at det da ikke betød spor, jeg ville bare skille det ud. For det første er det noget vås - kroppen har ikke godt af for meget af visse vitaminer, og for det andet er det totalt spild af penge at tage noget, man ikke har brug for, som bare skal skilles ud. Jeg oplevede at de her sælgere nok har fået et par kurser, men absolut ikke er uddannede til at vide, hvad de taler om - det handler primært om indtjening.

    Jeg påstår ikke, at det er helt lige så meget fup og fidus som alle de andre "hovsa-midler", for det handler jo netop om at gå ind og ændre på sin levevis og sit indtag af for fed kost, hvilket jo er det, det handler om, hvis man er overvægtig, men jeg vil mene, at du får et langt sundere resultat af at følge f.eks. Vægtvogterne/Vægtkonsulenternes program, eller kontakte Slankedoktor som ofte reklamerer her på siderne.

    Der vil du få den støtte og vejledning, som passer lige netop til dig - og hvis du ændrer din livsstil til det program, så vil du opleve et både sundt og varigt vægttab. Det koster også, men jeg vil mene, at pengene er givet langt bedre ud - især hvis du fortætter med din nye kost - også efter "kurset" er slut.
  • Hm. Det er faktisk først nu bagefter, jeg læste Lars' henvisning.

    Tja - tankevækkende.

    Min mand er absolut heller ikke overvægtig - tvært i mod, han er undervægtig, da han er korttarmspatient, og det er derfor for ham en daglig kamp at holde vægten - altså oppe - men det anfægtede heller ikke den herbalife-konsulent. Han holdt lige en pause på få sekunder, og så kom han frem til, at han da bare skulle tage nogle flere af de der dyre "shakes", så ville alt være godt (og han tjente lidt mere!!)

    De "shakes" smager i øvrigt - efter min mening - gyseligt, og er så syntetiske i smagen, at jeg i hvert fald ikke kan overbevises om, at det på nogen måde skulle være sundt.
  • Hej igen alle sammen

    Jeg kan ud fra jeres indlæg forstå at det er en dårlig ide at købe medlemskab. Synes jo også det lød lidt underligt at man skal være "egnet" til at få lov til at give dem penge. Jeg har selv prøvet at undersøge hist og her, og man kan absolut intet finde om dem som man skal betale til, og man er lidt nødt til at stole på det de siger.

    Jeg kan desuden ikke finde noget ved navn optimalvægt.dk/optimalvaegt.dk i CVR. Så allerede der er jeg mistroisk. Jeg har søgt på deres domæne og kan se de er oprettet i september 2011, men intet information om hvem der ejer domænet, eller hvilket CVR. NR. det er registreret under. Hmmm

    Men i hvert fald mange tak for infoen folkens. Må nok konstatere at ham der ringer til mig d. 7/8 igen, lige skal svare mig på et par spørgsmål. Hehe.
  • Ja, det der med at man først skal svare på en række spørgsmål, så man kan vurderes, om man er egnet - er jo et salgstrick af dimensioner, for så får man indtrykket af at være "udvalgt".

    Nu fandt du sedlen i din postkasse - så din nabo har sikkert også fået en sådan seddel. Prøv en gang at foreslå naboen at ringe, men svare stik modsat dig på spørgsmålene. Lur mig om ikke din nabo også er "egnet".

    Jeg får også nogle gange - dels en opringning - dels en reklame i postkassen, der er noget så personlig. Jeg - og lige netop JEG - er blevet udvalgt til at få et noget så fantastisk "tilbud", der "kun" koster så og så lidt; normalprisen er mange gange højere, men JEG er udvalgt.

    Og ja - rigtigt mange hopper jo på ævlet - ellers ville det vel ikke forekomme.

    Dog forekommer det mig, at det vist er aftagende.

    Men ham her - optimalvægt.dk - er ude på at tjene nogle penge og have en god forretning, og det er der vel ikke noget galt i - han er også hoppet på bølgen, og har vel nu et varelager, som han har købt, og det skal han jo af med, for at få sine penge hjem igen, men jeg finder det dybt betænkeligt, at det skal være en hemmelighed, hvad det er, han vil sælge og hvor det kommer fra.

    Nogle af deres (herbalife's) produkter er vist i øvrigt ganske udmærkede, men du kan bare få noget tilsvarende i Matas eller en helsekostbutik for omkring en trediedel af prisen, da der ikke er en lang række i pyramiden, der skal tjene på det.
  • betikkae2betikkae2
    Redigeret 8 januar, 2021, 17:57

    Slankepiller - https://wеightworld.dk Jeg prøvede produktet og endte faktisk med at tabe mig 16 kg.

  • Jeg forstår ikke at folk overhovedet gider bruge penge på den slags. Jeg har da en diætist på sygehuset, som jeg kan kontakte så meget jeg vil vedr kostvaner.

    Jeg får endda de produkter hun anbefalet udleveret helt gratis, hvis jeg altså selv henter dem på sygehuset.

Log in eller Registrér for at kommentere.