Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angsten for at rødme

Redigeret 21 juli, 2013, 15:00 i Angst
Hej, jeg er en pige på 15 år, der lider meget af rødme. Rødmen kan opstå i alle situationer.. Som f.eks. hvis jeg snakker med personer jeg ikke kender. Den kan også opstår bare når jeg tænker på den. Jeg kan sidde i klassen og tænke :"ååh nej nu må jeg bare ikke rødme når jeg skal fremlægge..." Og så kan rødmen komme automatisk....

Har læst en masse artikler og debatindlæg om rødmen, og hvordan man kan behandle den... Og der læser jeg at det kan kureres med medicin? Jeg synes, det næsten lyder for godt til at være sandt... Ved nogle af jer om det virker? Har også læst at det kan kureres med hypnose? Ved ikke om det hjælper..

Nå men i hvert fald irriterer min rødme mig grusomt og ville egentlig lige skrive for at få nogle svar på det hele..

Især nu hvor jeg snart skal starte på gymnasium og gerne vil have det "opklaret/løst" inden..

Kærlig hilsen den rødmende

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er du meget genert sådan normalt? Kan også være at du bare skal tage det mere roligt og lære at håndtere sociale begivenheder. Nogle gange så føles tingene værre i ens hoved end de rent faktisk er :)
  • Indstillinger
    Jeg selv og andre synes ikke jeg er genert, plejer normalt at snakke meget og plejer ikke at være i "baggrunden.."

    Og du har helt ret i at tingene kan føles værre, men er ikke så god til at håndtere min rødme.. da den kan komme out of no where..

    Men vil bare gerne finde en løsning som f.eks. medicin eller så noget.. ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.