Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tilskud til psykolog

Redigeret 15 juli, 2013, 03:13 i Anoreksi
Jeg vil lige høre ad, om hvorvidt det er muligt at få tilskud til psykologhjælp, når man i flere år har lidt af en spiseforstyrrelse. Disse er kravene for at få tilskud, der ville være virkelig rart i min situation som studerende. Men spiseforstyrrelser går IKKE under nogen af de forskellige krav:

røveri-, volds- og voldtægtsofre.
trafik- og ulykkesofre.
pårørende til alvorligt psykisk syge personer.
personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom.
pårørende til personer ramt af en alvorligt invaliderende sygdom.
pårørende ved dødsfald.
personer, der har forsøgt selvmord.
kvinder, der, som følge af misdannelser eller lignende ved barnet, får foretaget provokeret abort efter 12. graviditetsuge.
personer, der inden det fyldte 18. år har været udsat for incest eller andre seksuelle overgreb.
personer med let til moderat depression fra 18 år.
personer med let til moderat angstlidelse, herunder let til moderat OCD mellem 18 og 38 år.

Jeg har efterfølgende haft tydelige symptomer på depression, men jeg har ikke snakket med min læge om det, så jeg ved ikke, hvorvidt jeg er berettiget til tilskud.
Er der nogen her, som evt. selv har stået i samme situation?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan ikke få tilskud alene pga spiseforstyrrelse, min læge skrev at jeg havde en let til moderat depression, hvilket man oftest har når man er spiseforstyrret, snak med din læge om det ikke også kan skrives hos dig.
    Godt at du vil tage kampen op.
    Alt held og lykke fremover

    mvh
    Katrine
  • Indstillinger
    Tak for dit hurtige svar! Og ja, jeg vil tage en snak med min læge, det er absolut ikke helt umuligt, at jeg kan passe ind i den kategori.
Log in eller Registrér for at kommentere.