Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Colitis ulcerosa

Hej. Jeg har CU, og det har været konstateret i 2 år.
Jeg har været i prednisolon behandling 2 gange og har siden har held med Imurel behandling. Har været på Imurel i halvandet år.
Igennem de sidste to år har jeg været under meget pres og er nu blevet sygemeldt af min praktiserende læge pga. Stress.

Jeg har brug for at snakke med andre der har samme sygdom, for jeg har svært ved at skelne imellem hvad er symptomer fra min sygdom og hvad er stres/depression.

Jeg er så træt næsten hele tiden, kan ikke hænge sammen og det går ud over min familie.

Min læge på Hvidovre giver ikke meget information og har ikke tid til at svare på spørgsmål når jeg er til kontrol hver 6. Måned.

Hvor er der gode steder/grupper for os med CU?

Kommentarer

• Hej Caka
    Jeg har fundet dette ved at google Colitis ulcerosa.
    http://www.ccf.dk/medier/diskussionsgrupper

Jeg har ikke selv noget med maven, men ved at vi har to tilfælde af colitis et eller andet, noget der medfører indlæggelser flere gange om året.

Det at din læge på Hvidover ikke har tid til at besvarer dine spørgsmål, er ikke i orden.

Jeg vil foreslå at du klager til sygehusledelsen over lægens manglende tid til dig og dine spørgsmål.
    For jo mindre svar du får , jo større usikkerhed.

Hvis du ikke vil klage, syntes jeg du skal tage en ledsager eller bisidder med ved de kommende konsultationer, for ofte har det en positiv effekt, så lægen giver sig tid til at svare på dine spørgsmål.

Hvis du har prøvet ovenstående uden effekt, syntes jeg du skal bede sygeplejersken på sygehuset om at finde en anden læge til dig, da du og lægen ikke kan samarbejde om din sygdom.

God bedring, håber det bedste for dig
    Mange hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.