Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udskydelse af menstruation

Redigeret 13 juli, 2013, 06:58 i Skønhed og velvære
Hej!
Jeg ville egentlig bare høre, om det er muligt at udskyde sin menstruation. Jeg skal på en festival i 4 dage og direkte til badeferie i Spanien derefter. Og min menstruation falder præcis i starten af festivalen. Det ville simpelthen være så besværligt at have menstruation på den dag. Min menstruation er forholdsvis regelmæssig og jeg bløder i 7 dage. Jeg synes p-piller er en drastisk beslutning, fordi jeg ikke vil fyldes med hormoner. Jeg har aldrig taget nogen form for piller før. Jeg har hørt om noget, der hedder Perlutex, som efter sigende skulle kunne udskyde menstruationen. Hvor meget før menstruationen skal man begynde med det? Hvor lang tid skal man tage det? Og hvor mange mg skal man tage?

Tak! Og god sommer til alle

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er dit indlæg godt nok et par dage gammelt, så måske du har løst dit problem.

    Men- jeg synes, du skal acceptere, at den menstruation altså kommer ret så ubelejligt denne gang. Nu om dage kan man jo virkelig få gode bind og tamponer, så det vil da være bedre at bruge f.eks. et natbind i stedet for at begynde på en eller anden medicinering, som du slet ikke ved, om du bliver dårlig af eller som måske har den virkning at menstruationen bliver mere voldsom eller hvad ved jeg....

    Og da slet ikke når du både skal til festival og på ferie umiddelbart efter.

    Er det så alligevel ikke bedre at "få det overstået" på en måde du kender?
Log in eller Registrér for at kommentere.