Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

skadet fod

Redigeret 11 juli, 2013, 05:00 i Fod- og knæskader
Hej jeg er en pige på 16 år, for lidt over 2 måneder siden fik jeg på en eller anden måde vores bil ovenpå min ankel i mens jeg stod op, efter det var sket kunne jeg ikke gå og der gik flere dage før jeg kunne gå og nogle uger før jeg kunne gå ordenligt, min fod var blå og hævet og gjorde mega ondt, og nu selv om det er langtid siden har jeg stadig meget ondt i min fod hver dag og den er stadig hævet og jeg kan ikke gå særlig langt, før jeg får ondt og når jeg har ondt i min ankel kan jeg næsten ikke gå, jeg synes også at min ydre ankelkno ser andledes ud end den plejer, forleden dag sad jeg på gulvet og skulle op jeg rykkede min fod og det gjorde bare så ondt at jeg ikke kunne gå på min fod, hvad kan det være og burde jeg tage til lægen og få den undersøgt

Hilsen Kristina

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, naturligvis bør du få det undersøgt. Selv om du godt kan støtte på den, så kan der sagtens være brækket eller flækket en knogle.

    Nej, man skal ikke fare til læge for den mindste lille skramme - og det er fornuftigt lige at se tingene lidt an måske et par dage, men det er ikke rimeligt, at man skal gå og døje med sådanne smerter i månedsvis.

    Så kontakt din læge og bed om, at der kan blive taget et par røntgenbilleder, så du kan få den rette behandling.
  • Indstillinger
    Tak for hjælpen det vil jeg gøre
Log in eller Registrér for at kommentere.