Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stop med P-piller?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tillader mig at gå ud fra, at din læge har givet dig de p-piller netop fordi, du skal på ferie, og du ellers er blevet henvist til en gynækolog, så du kan blive ordentligt undersøgt, når du kommer hjem fra ferie?

    Jeg vil desværre gerne tro, at det netop kan være de piller, du ikke har det godt med, men hvis du stopper kan du jo netop godt få fremkaldt en blødning igen. jeg ved det ikke, og kan derfor ikke råde dig, men jeg vil klart foreslå dig, at du kontakter din læge igen og der beder om en rådgivning.

    Jeg er ked af, jeg ikke kan give dig bedre råd, men hvis du får menstruation på ferien, så er der jo noget at gøre - du kan f.eks. have rigeligt med tamponer med af den tykke, solide slags - og så kan man jo sagtens bade og have en god ferie alligevel. Du skal bare skifte tampon hver eneste gang, du har været i vandet.

    Måske hellere det end at være så dårlig, som du nu er.
  • Indstillinger
    Tak for hurtigt svar! :-)

    Hvis jeg stopper her i dag, så kan jeg håbe på at min menstration kommer inden for få dage - og at den ikke vare lige så lang tid som den tidligere. Så det kun er de første dage på ferien, jeg har det...

    Det med tamponer: har aldrig før prøvet det. :-/ Men hvis det er den eneste løsning, er det nok noget jeg skal bruge.

    Men når det kun er 3 piller jeg har har fået taget, kommer menstrationen så?

    - skulle aldrig havde begyndt på det.
  • Indstillinger
    Jeg beklager, jeg kan ikke svare på det - det her er jo et debatforum, så heller ikke jeg er læge. :-)

    Som nævnt synes jeg du bør kontakte din læge og forhøre dig der.

    God ferie - og prøv da lige i forvejen at øve dig lidt med de tamponer, hvis du alligevel skulle begynde at bløde på ferien - jeg synes de er super, når man netop skal bade, dog er det afsindigt vigtigt at huske at skifte hver gang, man har badet, da de netop suger også badevand op.
Log in eller Registrér for at kommentere.