Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sort Knop, Hvid Knop, Rødt Mærke Som Bløder.

Redigeret 10 juli, 2013, 14:56 i Åben debat om hud og hår
Hej. Jeg har i de seneste dage nydt det gode danske sommervejr, som rammer den nordlige del af Europa så sjældent. Derfor har jeg også lagt i bar overkrop(Jeg har aldrig oplevet at blive sotskolelet eller at blive rød.). Men da jeg gør det så sjældent, ligger jeg mærke til en underlig knop på min skuldre. Min første tanke varr, at det er en bums, som sidder under et modermærke. Knoppen var nemlig brun/sort, med et gulligt skær, ligesom når bumserne er ved at "springe". Der var heller ingen kløen forbundet med dette, kun ømhed omkring den. Det skal vist også lige siges, at jeg stadig lider af bumser ;-). Men da jeg står op næste morgen, har knoppen forandret sig til en form for vabel, dog med nogle små sjove brune/sorte prikker inde i den, og da jeg gik i bad senere om aftenen, faldt det hvide lag af, og indenunder var der en rød knop som blødte en lille smule. Der er stadig en vis form for ømhed omkring området.

Jeg har søgt omkring på nettet uden at kunne finde et svar, og det eneste der var i nærheden af dette var modermærkekræft. Hvilket jeg virkelig ikke håber er sandt, da jeg ikke er særlig gammel :-(... Jeg skal på ferie om ikke så lang tid, og da jeg ikke har den store tillid til min egen læge, har jeg ikke søgt ham. Jeg tvivler også på, at han tid lige p.t.

En eller anden form for hjælp vil virkelig glæde mig :-)!!
Log in eller Registrér for at kommentere.