Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mulighed for gravid ?

Redigeret 11 juli, 2013, 12:24 i Prævention
Hejsa ;)
Jeg har her for ca. 2 måneder siden haft de 7 dage med pille pause og fik min mens. Som normalt. Jeg glemte så bare at tage første p pille på 8 dag, så tog den først dagen efter (9 dagen).. Jeg havde så ikke sex de næste 9 dage, så tænker lidt at der ikke er sket noget, da jeg først havde ubeskyttet sex D. 9-10 dag .. Og der står i indlægssedlen at man skal beskytte sig i de næste 7 dage, hvilket jeg har Gjort og taget pillerne som normalt!
Den næste pause sprang jeg over da den passede dårligt ! Imellem tiden har jeg taget alle piller normalt og husket dem. Nu har jeg så i den tredje pause fået min mens. Den kom på den forventede dag, men er ikke helt så kraftig som den plejer at være. Det skal så lige siges at jeg ikke plejer at bløde så meget, og normalt træner jeg elite spring gymnastik 4 gange om ugen - nu hvor det er sommerferie træner jeg slet ikke noget. Ved ikke om det kan have betydning for noget ?
Men jeg går og tænker over om jeg kunne være gravid? Hat hørt at man godt kan være gravid selv om man får blødning, hvad et chancen for at være gravid ?
- det er ikke lige noget jeg planlægger !! Håber i kan hjælpe mig lid, så jeg ikke bekymre mig så meget :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg mener ikke, det er så smart igen at springe de 7-dages pauser over - der er kaos nok i kroppen ved den hormonmedicinering, så derfor er der vel ikke grund til at lave endnu mere kaos.

    Men -når det er sagt, så lader det da til, at du har været så godt beskyttet, som man nu kan være med p-piller, og at den kunstigt fremkaldte blødning er svagere end normalt betyder nok ikke det store.

    Men - tag da en test, så du kan få ro i sjælen.

    Bare jeg kender da ind til flere, der trods korrekt brug af p-piller alligevel er blevet gravide, så er man i tvivl, bør man da lige teste.
Log in eller Registrér for at kommentere.