Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-pille stop og ingen menstruation

Redigeret 10 juli, 2013, 09:38 i PMS og menstruation
Hej alle

Jeg er stoppet på mine p-piller for en måneds tid siden og har endnu ikke fået min menstruation, hvilket gør mig ret urolig. Jeg oplever at få noget brunligt, snasket udflåd, men ingen rigtige tegn, på at jeg skulle få min menstruation. Jeg er i et fast forhold og min kæreste og jeg har været ekstra forsigtige, da jeg jo er stoppet på p-piller. Dog har der været få gange, hvor vi har haft sex uden kondom og har i stedet haft afbrudt samleje. Jeg har prøvet at tage nogle gravitettests, men de har alle været negative. Jeg ved ikke helt om jeg skal være urolig eller om min krop reagerer normalt efter at have stoppet på p-piller.
Derfor ville det være rart med lidt råd og viden, så jeg om jeg skal være urolig og ringe til lægen eller kan slappe lidt mere af og tage det stille og roligt.

Mvh DenAnonyme1996

Kommentarer

  • Indstillinger
    En af de mange "småting" man ikke bliver informeret om, når man vælger at være medicineret med p-piller - p-midler i det hele taget - er, at de hormoner kan påvirke kroppen i endog meget lang tid efter ophør af indtagelse.

    Der er derfor intet galt i, at din menstruation kan være nogen tid om at komme ordentligt i gang igen - ja, for nogle går der lang tid, endda år før den er på plads. Det kan jo desværre være et problem for nogle kvinder, der har taget p-midler i mange år, og i en ret sen alder beslutter sig for at ville have barn - de har ikke lige taget med i beregningerne, at der for resten sagtens kan gå et par år med at få kroppen på plads efter mange års p-middel(mis)brug.

    Det er forskelligt hvor lang tid, der går, så du kan derfor ikke vide noget om, hvornår der kommer en ægløsning, hvorfor tiden efter ophør absolut ikke er "sikker periode" - for nogle kommer der hurtigt ægløsning, for andre tager det længere tid. Det er også sådan, at selv om der for nogle kan gå meget lang tid, så er der også andre, der kan blive gravide meget hurtigt efter ophør.

    Og du ved selvfølgelig at afbrudt samleje er en ualmindelig dårlig prævention, hvorfor I bør bruge kondom hver eneste gang, hvis ikke I ønsker graviditet.

    Men - det er ikke mærkeligt, at din menstruation ikke er på plads.

    Og - det er ganske enkelt for dårligt at noget sådant ikke oplyses f.eks. på indlægssedlen.
Log in eller Registrér for at kommentere.