Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg fortryder.

Redigeret 9 juli, 2013, 08:25 i Selvskade
Igår aften / i nat tog jeg en overdosis, men er egentlig ikke helt klar over af hvilken grund. Og nu er jeg bange for at min lever kollapser..
Jeg tog 10 panodiler, 2 vitaminpiller og 2 kalk piller, som et tåbeligt forsøg på med vilje at blive syg.
Jeg føler mig til tider glemt, ensom og ligegyldig, når jeg snakker er det som om folk bare ignorere det, og det har i en tid gjort mig ked af det. I nat tog jeg det helt igennem latterlige valg at æde en masse piller i håb om at folk måske fik øjenene op for mig, og nu fortryder jeg. Jeg er bange for at min lever eller nyre tager skade eller i værste fald langsomt kollapser.
Hvad skal jeg dog gøre? Ingen ved det. Jeg har ikke fortalt mine forældre det, og har ikke tænkt mig det, da der i forvejen er massere af problemer herhjemme.
Jeg er 12 år. Og beder blindt om hjælp.
De eneste symptomer jeg har her dagen efter er lidt ondt i maven, i små omfang en gang i mellem lidt svimmel, og ellers kan jeg bare ikke få noget som helst ned.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Redigeret 9 juli, 2013, 15:43
    Hvad kan man evt. Gøre uden lægehjælp?
  • Indstillinger
    Du skal skynde dig at få talt med din forældre, så du kan komme til læge. Problemet med panodil er, at din lever kan stå af længe efter, du har indtaget dem. Derfor er du nødt til at få fat på en læge.
    Som du selv skriver, så er det et ufatteligt dumt valg, du har truffet. Og jeg synes, du skal lave en aftale med dig selv om, at det aldrig gentager sig. Hvis du føler dig overset og ensom er der SÅ mange andre og bedre måder at få hjælp på.
    For hvad ville der være sket, hvis du du var blevet syg? Så ville du få lidt opmærksomhed her og nu, men når du var rask igen, ville alt være som før - og hvad har du så vundet?
    Du er nødt til at få en lang snak med dine forældre om, hvordan du har det. Her er det vigtigt, at du er åben og ærlig om, hvordan du har det. Måske kommer med forslag til, hvordan du gerne vil have, at jeres familie skal fungerer, så du får det bedre. Men du er også nødt til at lytte til dem og være nysgerrig på, hvad de siger, for jeg er sikker på, at de elsker dig og det bestemt ikke er med vilje, at de giver dig en følelse af at være udenfor.
    Men først skal du altså se at komme til læge, så du kan blive tjekket for, om der er risiko for, at dine indre organer står af nu eller senere.
Log in eller Registrér for at kommentere.