Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sidestik??

Redigeret 14 oktober, 2014, 05:58 i Åben debat om smerter
Hej allesammen.
Jeg er ikke helt sikker, på om dette er den rette tråd jeg bruger til dette. Jeg håber alligevel, at i muligvis har et svar på dette.

Jeg er en ung pige, som dyrker regelmæssig motion, arbejder og passer min skole. Jeg har ingen sygdomme, og er heller ikke allergiker. Alligevel får jeg ofte sidestik i højre side, bare ved at sidde ned. Efter at have siddet i 5 min. på en stol, kan jeg allerede mærke, at jeg begynder at få sidestik. Så mit spørgsmål til jer er, hvad kan det skyldes? Burde jeg gå til lægen med det - og hvad kan han gøre ved det?

Håber der er en der har et svar på dette, da det påvirker min dagligdag.

Hilsen Ziz123

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej, jeg er ikke læge. Men måske kan du være i dårlig form, eller måske sidder du forkert?
    Jeg er ikke sikker, men hvis jeg var dig ville jeg få det tjekket :)
  • Indstillinger
    Jeg får også "sidestik" i højre side, når jeg sidder ned. Jeg ved hvad mit er, det er en muskel i ballen, der gør ondt. Smerten går dybt ind.
    Det får jeg med "passende" mellemrum. Jeg laver forskellige øvelser for at undgå det, men engang imellem må jeg have massage.
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg ved ikke om du har fået en forklaring, der holder på dit sidestik i højre side. I så fald ville jeg gerne vide hvilket.
    Jeg er 67 år, skal jeg lige sige.
    Jeg har som du i ca 1 måned døjet med sidestik i højre side lige under ribbenet og det kommer som hos dig, når jeg har siddet ned i ca 5 min... + når jeg har "noget der strammer lidt" på. Jeg må nu finde noget løssiddende.
    Og ja jeg har bestilt tid hos lægen nu.
    Men prøver jo selv at finde en forklaring.
    Venlig hilsen Hanne
Log in eller Registrér for at kommentere.